poprawić pamięć co to jest
Definicja: słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Jak poprawić pamięć

Słownik: Z najnowszych badań wynika, iż przed wkuwaniem do egzaminu warto łykać tabletki z szałwią i dobrze się wyspać. A w trakcie nauki - śpiewać.
Definicja: Najchętniej łykalibyśmy pigułkę. Od kilku lat naukowcy badają, jak przebiega mechanizm zapamiętywania na poziomie komórki, i wierzą, iż wynalezienie pigułki poprawiającej pamięć jest realne. W mechanizm tworzenia pamięci są najprawdopodobniej zaangażowane setki genów.

Psycholodzy zalecają, aby przy kłopotach z zapamiętywaniem kojarzyć sobie z czymś zapamiętywane wyraz, na przykład nazwisko Jerzego Rogalskiego - z jeżem zajadającym rogala. Warto także uruchamiać wyobraźnię i zmysły. Jeżeli jednak na dźwięk słowa "lipa" wyobrazimy sobie, jak ona wygląda, szumi i pachnie, to pobudzamy do zapamiętywania bardzo sporą część mózgu.

Amerykańscy naukowcy udowodnili, iż lepiej zapamiętujemy sceny kolorowe niż czarno-białe. Lecz co ciekawe, czarno-białe fotografie lasu czy kwiatów pomalowane na jaskrawe, nienaturalne barwy w ogóle nie są poprzez mózg kojarzone i zapamiętywane lepiej. Jeżeli w czasie uczenia się korzystamy z obrazków, dobrze, aby były one w naturalnych kolorach.

W zapamiętywaniu pomaga również muzyka. Chińscy naukowcy ustalili, iż lekcje muzyki to wybitne ćwiczenie tak zwany pamięci słuchowej, dzięki której łatwiej zapamiętujemy słowa wypowiadane na głos niż na przykład powtarzane w myślach. Zaprzestanie ćwiczeń nie skutkuje straty już zdobytych zdolności.

A czy wiecie, iż nasz mózg lubi mięsną dietę?

Australijczycy z University of Sydney udowodnili, iż kreatyna (odżywka służąca w siłowniach) poprawia nie tylko muskulaturę, lecz również pamięć. Do eksperymentu zostało wybranych 45 wegetarian, gdyż u jaroszy poziom tego związku jest niski - nie jedzą mięsa, w którym naturalnie zawarta jest kreatyna. Uczestnicy eksperymentu każdego dnia dostawali liczba kreatyny odpowiadającą zjedzeniu 2 kg mięsa! Efekty były widoczne już po krótkim wspomaganiu diety - lepsze wyniki w rozwiązywaniu testów przestrzennych, dłuższe ciągi zapamiętywanych cyfr.

istotne Porady DLA CIEBIE:
1) Bądź aktywny umysłowo. Mózg nie jest mięśniem, jednak można go "ćwiczyć". Rozwijaj nowe zdolności, ucząc się obcego języka albo grania na instrumencie. Zajmuj się łamigłówkami, krzyżówkami, puzzlami i tym podobne
2) Nie żyj w stresie. Mimo, iż nie uszkadza on mózgu fizycznie, to przeszkadza w koncentrowaniu się.
3) Ćwicz każdego dnia. Regularne rozciąganie się albo aerobik poprawią krążenie i wydajność fizyczną ciała, łącznie z funkcjonowaniem mózgu.
4) Odżywiaj się odpowiednio. Zdrowa dieta wpływa pozytywnie na ciało, a w tym na umysł. Jedz wiele warzyw (w pierwszej kolejności brokuły i szpinak). Zażywaj witaminę E, tiaminę, niacynę i witaminę B-6. Ponadto, zamiast spożywania na dzień trzech sporych posiłków, jedz mniej, lecz częściej.
5) Bądź zorganizowany. Trzymaj rzeczy, których regularnie używasz ( na przykład klucze, okulary) w stałym miejscu. Używaj notatnika do zapisywania spotkań, istotnych dat i terminów. Zapisuj adresy i numery telefonów w książeczce telefonicznej.
6) Wysypiaj się. Odpowiednia liczba snu sprawia, że człowiek jest w stanie zapamiętać więcej