skuteczna, strategia, promocji, serwisu

Definicja: rezultat wykorzystania Social Media Optimisation. Jak wykorzystać tę technikę do powiększenia odwiedzalno słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy SMO - skuteczna strategia promocji serwisu internetowego

Słownik: Przemyślana inwestycja w treść serwisu internetowego generuje znacznie więcej odwiedzających, niż płatna reklama. Ile więcej? 1427%! Taki jest rezultat wykorzystania Social Media Optimisation. Jak wykorzystać tę technikę do powiększenia odwiedzalno
Definicja: Internetowy serwis Marketingexperiments.com opublikował wyniki testu skuteczności strategii promocji, wykorzystującej trendy Web 2.0. Eksperyment miał odpowiedzieć na pytanie - która taktyka marketingowa okaże się skuteczniejsza:

1. Zatrudnienie człowieka, który za 10 dolarów na godzinę będzie prowadził bloga, zajmie się zawartością serwisu i generalnie przyciąganiem internautów na niektóre strony, wykorzystując serwisy społecznościowe.

- czy -

2. Google Adwords.

rezultat okazał się druzgocący dla kampanii Google Adwords. Pierwsza strategia w ciągu 12 miesięcy wygenerowała 93207 unikatowych odwiedzających, druga zaś, w ciągu 30-dniowego testu tylko 2047. Całościowy wydatek pierwszej kampanii, to $3,600, zaś Google Adwords, w ciągu jednego tylko miesiąca pochłonęło $1,250. Porównanie wydateków daje nam o 1427% lepsze ROI dla strategii, wykorzystującej Social Media Optimisation.

Przedstawione liczby jednoznacznie wskazują na wielką wagę, jaką internauci przykładają do zawartości serwisów. Interesujące teksty na stronach generują spory ruch. To inwestycja, która ma wielką stopę zwrotu.

Rośnie rola społecznościowych serwisów, które umożliwiają internautom dzielenie się wiadomością. Ma to wielkie znaczenie dla marketingu internetowego. Do chwili obecnej witryny optymalizowane były tak, aby wpasować się w algorytmy wyszukiwarek. Przełom bazuje na tym, iż teraz trzeba zainteresować nie maszyny, ale ludzi. Coraz większego znaczenia nabierają społeczności internautów, którym serwisy umożliwiają wymianę i ocenę informacji. Tym żyje teraz Internet.

Czy znaczy to koniec reklam? Niekoniecznie. Jednak strategie marketingowe w internecie powinny bardziej docenić rolę, jaką odgrywa wiadomość, w komunikacji z klientem. Jeśli okaże się ona wartościowa dla odbiorcy, to on chętnie podzieli się nią z innymi. A to już nabiera cech marketingu wirusowego