kobiety, wilkołaki, uicach

Definicja: o strachu i przełamywaniu go słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Kobiety Wilkołaki na uicach!!

Słownik: o strachu i przełamywaniu go.
Definicja: Tak musi być. Przeczytałem w mądrej książce, iż mężczyźni boją się tylko kobiet wilkołaków, więc inne naukowe wyjaśnienie faktu, iż 90% facetów kuli się ze strachu, zalewa ich zimny pot i trzęsą im się nogi na widok pięknej kobiety, nie przychodzi mi do głowy.




ponieważ gdyby było inaczej, musiałoby chodzić o coś bardzo prostego, np. o mechanizm zachodzący w mózgu, a nazwany kolokwialnie myśleniem.

Parafrazując Mateusza Grzesiaka – Myślenie to jedyne co mamy, to jedyne co dostaliśmy, a nic poza nim nie istnieje, nic poza nim nie jest stałe. A myśli mamy i są one zawsze.

Oh! Jak regularnie są one niemądre i niepotrzebne, nie muszę mówić, lecz za to jak szybko możemy nauczyć się, aby były korzystne i działały dla Nas? To już ciekawsze, prawda?



Będąc facetami, tak wielu gości, widząc dziewczynę, która im się podoba, myślą o tym, co stałoby się gdyby do niej podeszli. Co takiego może się stać, gdy już poznają. I tak regularnie pojawia się sztuczny, produkowany dzięki kiepskiego myślenia, strach, iż rezygnują. Strach ten opiera się o przekonanie, iż ona mogłaby zareagować nie tak jak się tego spodziewasz, mogłaby Cię opluć, wyśmiać, rzucić 4-dniową skarpetką… No cóż, to tak samo prawdopodobne jak fakt, iż okażą się kobietami wilkołakami.



Ok, teraz pomyśl! Brawo! Powiodło Ci się, w prawdzie nie wiem o czym sobie pomyślałeś, lecz wiem, iż Ci się powiodło. Robisz to cały czas. Czasami myślisz o „niebieskich migdałach”, innym wspólnie planujesz co będziesz robił. Cokolwiek aby to nie było, to jest halucynacja – obiektywnie nie istnieje, jest tylko w Twojej głowie. Tym samym, te myśli, mogą i czasami stają się rzeczywiste. Ot np. dostajesz fizjologiczny sygnał od organizmu, iż czas coś zjeść, myślisz…

Idziesz do kuchni, czy do knajpy i jesz. Brawo. powiodło Ci się połączyć mechanizm myślenia z realizacją w rzeczywistości. Mogę śmiało stwierdzić, iż potrafisz.



Teraz widząc kobietę na ulicy, o której pomyślisz, iż chcesz ją poznać, będziesz wiedział, iż możesz to zrobić i także Ci się uda. By było inaczej, musiałbyś to zaplanować w swojej głowie.

“Niezadowolenie wymaga uprzedniego planowania” – wiesz idealnie, iż osiągasz tylko to, co już zaplanowałeś w swojej głowie. Jeżeli to są lipne plany – cóż. Zmień je natychmiast! Szkoda byłoby Twojego straconego czasu.

Jak jeszcze możesz sobie ułatwić życie, dzięki myślenia? Zdaj sobie sprawę z kolejnej rzeczy, jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś. Myślisz cały czas i masz przynajmniej 2 opcje. Mógłbyś stać się niewolnikiem swoich myśli – eee, kiepski pomysł! Albo możesz stać się panem swoich myśli i planować mądrze, fajnie, ekologicznie i sprawiać sobie tym metodą całą masę prezentów we wszelakiej postaci. Od lepszego samopoczucia na co dzień, poprzez kontrolowanie swoich stanów emocjonalnych, poprzez tworzenie kapitalnych stosunku z ludźmi(przyjaciółmi, rodziną, w biznesie, w szkole, na studiach…wszędzie), do tworzenia ogromnych wizji, gdzie słysząc fanfary, czujesz się tak jak chcesz w najwyższym stopniu. Czy stać Cię na to, aby tego nie zrobić?



Jak zmienić swój sposób myślenia na lepszy?

Możesz to zrobić dzięki 6 step reframing(przedstawiony poniżej sposób, możesz stosunkowo własnych potrzeb ulepszać):



1. Znajdź zachowanie, reakcję, sposób w jaki do chwili obecnej myślałeś – to co chcesz zmienić. Nazwijmy to Y



2. Znajdź tę część swojej podświadomości, która jest odpowiedzialna za to zachowanie, czynność, myśli, i ustal ramy w jakich będziesz się z tą częścią komunikował.

Zwróć się do wewnątrz i zapytaj: Czy część odpowiedzialna za zachowanie X będzie chciała się komunikować na poziomie świadomym? Zwróć uwagę na wszystkie zmysły. Poproś o wyraźny sygnał „tak” albo „nie”.



3. Zrób selekcję. Złe intencje na lewo, Dobre na prawo, albo w dowolnie inny sposób podziel je.

Bądź wdzięczny za współpracę. Zadaj następne pytanie: Czy ta część, odpowiedzialna za to zachowanie, chce Tobie ujawnić, co stara się osiągnąć. Precyzyjnie dostrzegaj sygnały TAK albo NIE. jeżeli tak, idź do następnego kroku. Gdyby okazało się, iż NIE, powtórz krok 2.



4. „Poproś własną kreatywną część, by stworzyła nowe metody osiągania tego samego celu. Poproś ją o sygnał „tak” za każdym wspólnie, gdy ma inną sposobność. Kontynuuj, dopóki nie otrzymasz co najmniej trzech sygnałów „tak”. „



5. Zapytaj czy Y akceptuje nowe wybory i bierze odpowiedzialność za nowe zachowania, gdy będzie taka konieczność. Upewnij się, iż Y chce i zgadza się na używanie nowego zachowania poprzez najbliższy czas, zamiast korzystać starego.

Sprawdzasz, czy inne części Ciebie samego mogłyby mieć zastrzeżenia do nowych wyborów, nowych zachowań, nowego metody myślenia. jeżeli NIE – to już koniec zmiany. jeżeli TAK, powtórz mechanizm od punktu 3, komunikując się z częścią która miała zastrzeżenia.



Poza wiedzą teoretyczną zawartą w tym artykule, otrzymałeś również jedno z popularniejszych narzędzi zmiany osobistej w NLP. Czy będzie dla Ciebie użyteczne i zrobisz z niego fajny przeznaczenie, zależy tylko od Ciebie. Ja z tego miejsca pozdrawiam Cię, wiedząc i wierząc, iż jesteś mądrzejszy niż kilka min. temu, a za następnych kilka wejdziesz na następny poziom itd