Co znaczy Zrujnuj się w internecie
Słownik: Dzięki strony internetowej można doprowadzić do błyskawicznego upadku własnej działalności. By osiągnąć "cel" wystarczy trzymać się kilku z przedstawionych tu zasad.
Definicja:
- Strona kluczowa musi skrywać tematykę serwisu. Nie informuj potencjalnego klienta w żaden sposób na jaką stronę trafił. Nie zamieszczaj grafiki mówiącej cokolwiek w tej kwestii, nic także na ten temat nie pisz. Jedynie przywitaj internautę miłym wyrazem i daj mu do zrozumienia, iż jest 4567 osobą, która trafiła pod Twój adres www.
- Umieść animowane intro. Istotne także aby nie było zbyt krótkie – to wystarczająco wydłuży czas, gdzie internauta będzie mógł podjąć decyzję o opuszczeniu Twojej strony. Pod żadnym pozorem nie umieszczaj przycisku „pomiń intro” - niech wszyscy widzą jak dobry grafik tworzył witrynę.
- Ukryj przed internautą wiadomości o ofercie. Stwórz w tym celu niezrozumiałe menu. Przykładowo: niech napisy na przyciskach pojawiają się dopiero po najechaniu na nie kursorem. Rozbudzisz w ten sposób syndrom odkrywcy u potencjalnego klienta. Przecież nie wszedł na Twoją stronę aby przeczytać co oferujesz.
- Na głównej stronie zamieść aktualności. Poświęć im mnóstwo miejsca, a jeżeli go brakuje przenieś zajawki o swojej ofercie do jednej z głębiej ukrytych podstron. Twój potencjalny klient będzie wniebowzięty mogąc przeczytać o nowym kolorze Twojego produktu. No właśnie – jakiego produktu?
- Nie umieszczaj zdjęć artykułów, które oferujesz. Będzie trzeba pstryknąć kilka fotek, a na to nie ma czasu. Klient kupi w ciemno - ma napisane, iż to dobra rzecz.
- Pisz długie bloki tekstu. Najlepiej bez akapitów i koniecznie szerokimi wierszami. Internauta szybko zmęczy wzrok i od razu przejdzie do zakupu. Tekst, który dałby radę „przemęczyć” mógłby go zniechęcić.
- „Stronę należy oglądać w Internet Explorer 5.5”. Na rynku jest ponad 20 różnych przeglądarek internetowych. Sporo z nich posiada po kilkanaście wersji. Daj do zrozumienia internaucie aby pobrał specjalnie z Twojego powodu tę jedyną właściwą.
- Zamieść stronę w internecie przed jej ukończeniem. Wyznacz uprzejmie: „strona w budowie, zapraszamy za miesiąc”. By zaoszczędzić czas odwiedzającemu najlepiej podaj pod spodem adresy www Twojej konkurencji.
- Umil klientowi czas muzyką. Wybierz jakiś dobry numer – gust jest przecież jeden. Klient to doceni, szczególnie w chwili wczytywania strony.
A tak już na śmiertelnie poważnie: strona Twojej spółki jest dla Twojego klienta. Tylko i wyłącznie