Co znaczy Urlop - czyli wakacje i reklamacje
Słownik: Usługa turystyczna to także towar, i jak każdy inny możemy go reklamować. Skoro prawo stoi po stronie konsumenta, nie wahajmy się dochodzić naszych racji!
Definicja:
Sezon urlopowy w pełni, niektórzy z wypoczynku wracają, inni zaś dopiero go rozpoczną. Moment kanikuły to czas wyjazdów, regularnie do miejsc egzotycznych. Biura turystyczne przeżywają prawdziwe oblężenie, a gdyż dynamika korzystania z ich usług nie słabnie – mają się dobrze.
Jednakże planując beztroski wypoczynek, musimy mieć świadomość, iż usługi turystyczne to również interes, któremu daleko do sentymentów. Biura turystyczne, co zrozumiałe, nie są gdyż instytucjami charytatywnymi i jak każda tematyka gospodarki, nastawione są na osiąganie jak nawiększych zysków, regularnie kosztem nierzetelnych usług i działań na szkodę klienta.
Należy więc pamiętać, iż zakupiona poprzez nas wycieczka, wczasy, czy także inny rodzaj usługi turystycznej, jest takim samym towarem jak każdy inny, i przysługuje nam prawo do jego reklamacji. Wszak może zdarzyć się przypadek, kiedy to usługodawca zamiast ulokowania nas w pięknym, malowniczo położonym hotelu, skaże nas na pobyt w szopie zabitej dechami z widokiem na płot efektywnie zasłąniającym choćby promyk słońca., wobec czego zamieni długo wyczekiwany i wymarzony urlop, w pełną gehennę przeżyć dalekich od naszych oczekiwań.
wykorzystywanie nagannych praktyk tak zwanego drobnego druku, w którym biuro turystyczne chce zabezpieczyć się na wypadek naszego niezadowolenia, jest nagminne, dlatego powinniśmy zachować czujność i determinację w dochodzeniu swoich praw jako konsumenci.
Nie sugerujmy się zatem zapiskiem o tygodniowym terminie reklamacji, bo takową możemy złożyć natychmiast po powrocie z wakacji, lecz także organizator ustawowo zobligowany jest na ustosunkowanie się do niej w ciągu 30 dni. Jeśli uchybi temu terminowi, będzie oznaczało to, iż naszą reklamację uznał za zasadną. Do złożenia reklamacji warto dobrze się przygotować. Należy wykazać wady i uchybienia w relacji do obiecywanej i opłaconej poprzez nas oferty. Możemy także domagać się rekompensaty, np. zwrot 30% ceny wycieczki. W każdym przypadku musimy zachować rachunki za dodatkowe obiady, bilety autobusowe albo kolejowe, wszystko to będzie nam potrzebne w walce o dochodzenie naszych roszczeń. Tak więc kierując się zdrowym rozsądkiem i wiedzą z zakresu praw jakie nam przysługują, możemy efektywnie bronić się przed nierzetelnością biur turystycznych
Jednakże planując beztroski wypoczynek, musimy mieć świadomość, iż usługi turystyczne to również interes, któremu daleko do sentymentów. Biura turystyczne, co zrozumiałe, nie są gdyż instytucjami charytatywnymi i jak każda tematyka gospodarki, nastawione są na osiąganie jak nawiększych zysków, regularnie kosztem nierzetelnych usług i działań na szkodę klienta.
Należy więc pamiętać, iż zakupiona poprzez nas wycieczka, wczasy, czy także inny rodzaj usługi turystycznej, jest takim samym towarem jak każdy inny, i przysługuje nam prawo do jego reklamacji. Wszak może zdarzyć się przypadek, kiedy to usługodawca zamiast ulokowania nas w pięknym, malowniczo położonym hotelu, skaże nas na pobyt w szopie zabitej dechami z widokiem na płot efektywnie zasłąniającym choćby promyk słońca., wobec czego zamieni długo wyczekiwany i wymarzony urlop, w pełną gehennę przeżyć dalekich od naszych oczekiwań.
wykorzystywanie nagannych praktyk tak zwanego drobnego druku, w którym biuro turystyczne chce zabezpieczyć się na wypadek naszego niezadowolenia, jest nagminne, dlatego powinniśmy zachować czujność i determinację w dochodzeniu swoich praw jako konsumenci.
Nie sugerujmy się zatem zapiskiem o tygodniowym terminie reklamacji, bo takową możemy złożyć natychmiast po powrocie z wakacji, lecz także organizator ustawowo zobligowany jest na ustosunkowanie się do niej w ciągu 30 dni. Jeśli uchybi temu terminowi, będzie oznaczało to, iż naszą reklamację uznał za zasadną. Do złożenia reklamacji warto dobrze się przygotować. Należy wykazać wady i uchybienia w relacji do obiecywanej i opłaconej poprzez nas oferty. Możemy także domagać się rekompensaty, np. zwrot 30% ceny wycieczki. W każdym przypadku musimy zachować rachunki za dodatkowe obiady, bilety autobusowe albo kolejowe, wszystko to będzie nam potrzebne w walce o dochodzenie naszych roszczeń. Tak więc kierując się zdrowym rozsądkiem i wiedzą z zakresu praw jakie nam przysługują, możemy efektywnie bronić się przed nierzetelnością biur turystycznych