sztuka pilatesu co to jest
Definicja: swojego ciała, poprawi jego elastyczność, siłę, równowagę słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Sztuka pilatesu

Słownik: Mylisz się, jeżeli myślisz, iż pilates to następny trend w modzie, który minie za jakiś okres. Pilates to mechanizm, który pozwoli ci mieć świadomość swojego ciała, poprawi jego elastyczność, siłę, równowagę.
Definicja: Mylisz się, jeżeli myślisz, iż pilates to następny trend w modzie, który minie za jakiś czas. Nie to jest również nowa forma aerobiku, w momencie której wyskaczesz się i wylejesz siódme poty. Pilates to mechanizm, który pozwoli ci mieć świadomość swojego ciała, poprawi jego elastyczność, siłę, równowagę. Nie znaczy to jednak, iż w czasie sesji się nie zmęczysz. Licz się z tym, iż wykonując pracę, angażować będziesz nie tylko mięśnie duże i silne, lecz również te małe i słabe, o istnieniu których nie miałeś definicje dopóki nie zacząłeś ćwiczyć.

sposób

Ma na celu powstanie równowagi w ciele. Nazywana jest regularnie treningiem „dobrego samopoczucia”. Wpływa na to jak pracuje nasze ciało, jak je odczuwamy i jak ono wygląda. Ćwiczenia realizowane przy akompaniamencie spokojnej, relaksującej muzyki pozwalają się rozluźnić, zapomnieć o problemach i skoncentrować na oddechu i prawidłowej technice.
Główną zaletą pilatesu jest jego efektywność. To trening całego ciała inspirowany jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi. Jego istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni, co wpływa na polepszenie elastyczności, siły i równowagi naszego ciała.
>sposób została stworzona w latach dwudziestych poprzez Josepha Pilatesa na potrzeby kontuzjowanych sportowców i tancerzy, by pozwolić im na bezpieczny powrót do treningów i zachowanie formy. Jednak bardzo szybko, z ogromnym entuzjazmem została przyjęta poprzez społeczeństwo. Trudno się temu dziwić, gdyż pilates opierający na wykonywaniu dokładnych i powolnych ruchów o niedużym zasięgu, niesie ze sobą sporo zalet. Sylwetka wysmukla się, staje się bardziej młodzieńcza, lekka, chód pełen gracji. Dzięki pilatesowi ciało nabiera sprężystości, brzuch staje się bardziej płaski, spala się tkanka tłuszczowa.
Po śmierci Josepha Pilatesa (1967) i jego żony, Klary (1977), którzy wspólnie prowadzili własne studio ćwiczeń, rolę propagowania sposoby przejęli ich uczniowie i następcy. W najwyższym stopniu znani to: Kathy Grant, Lolita San Miguel, Ron Fletcher i Alan Herdmann.

Dobrodziejstwo pilatesu

Korzyści wypływające z sposoby Pilatesa to, oprócz korzyści fizycznych, poprawa samopoczucia. Często realizowane ćwiczenia eliminują bóle kręgosłupa, stawów, uczą prawidłowego, pełnego oddychania. to jest zatem trening, który pozytywnie wpływa na nasz organizm kompleksowo.
Podsumowując najważniejsze korzyści Pilatesu, wymienić można:
• Powiększenie świadomości ciała,
• Wyrobienie nawyku prawidłowego, pełnego oddechu,
• Wysmuklenie sylwetki i „wyciągnięcie” ciała,
• Usprawnienie elastyczności ciała,
• Poprawienie koordynacji ruchowej i równowagi,
• Powiększenie siły mięśni, w szczególności mięśni brzucha, pleców, bioder i pośladków,
• Równomierne rozłożenie siły mięśni po obu stronach ciała,
• Kontrola nad mięśniami pleców i kończyn,
• Poprawienie stabilności kręgosłupa,
• Uwolnienie od napięć w ramionach, karku, górnej części pleców, szyi,
• Rehabilitacja kontuzji kręgosłupa i stawów,
• Pomoc w profilaktyce urazów układu kostnego i mięśniowego.

Pilates dla każdego

W Pilatesie nie wykonuje się gwałtownych ruchów, podskoków, czy skomplikowanych choreografii, jak to ma miejsce w niektórych odmianach aerobiku. Tu koncentrujemy się na technice i jakości realizowanych ćwiczeń. Gdyż >>sposób ta pozwala na poprawienie samopoczucia, powiększenie świadomości swojego ciała, wysmuklenie i uelastycznienie sylwetki, jak również jest najlepszą metodą dla osób z nadwagą, bólami stawów i kręgosłupa, jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku czy zaawansowania w wykonywaniu ćwiczeń.
Najczęstszą metodą pilatesu jest wykonywanie serii ćwiczeń na macie, wykorzystujących grawitację i ciężar własnego ciała, nie trwających dłużej niż 90 min.. Niewielka liczba powtórzeń poszczególnych ćwiczeń, jak również ich różnorodność, nie pozwala na nadmierne zmęczenie, czy znudzenie. W trakcie wykonywania ćwiczeń najważniejsza jest kontrola prawidłowego oddechu i pracy przepony i koncentrowanie się na pracy poszczególnych mięśni (głównie dolnej partii brzucha) i rozluźnianiu szyi, karku, barków. Max. korzyści uzyskamy ćwicząc minimum 2-3 razy w tygodniu, a rekomendowane jest wykonywanie ćwiczeń każdego dnia, z racji na ich dobroczynny wpływ na cały organizm.

Do dzieła!

obecnie przewarzająca część klubów fitness i rekreacji ruchowej oferuje zajęcia pilatesu. Dobrze wyedukowani i kompetentni instruktorzy prezentują najpierw pokrótce samą metodę, a w trakcie ćwiczeń wielokrotnie przypominają o prawidłowej technice ich wykonywania. Ron Fletcher, jeden z następców samego Josepha Pilatesa, w wywiadzie dla „The Guardian” tak przedstawił zasadę nauczania pilatesu: „na początku informujesz ludzi, co masz zamierzenie im powiedzieć, później im to mówisz, a następnie podsumowujesz to, o czym im powiedziałeś. I zaczynasz od nowa.”
jeżeli jednak wolisz trenować w domu, na rynku znajdziesz sporo przepięknie wydanych książek, jak również kaset VHS i płyt DVD