promocja forma społecznej co to jest
Definicja: pomysłowości słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Promocja - forma społecznej komunikacji

Słownik: Promocja, a więc "forma społecznej komunikacji w niezwykle ważnej dziedzinie zaspokajania potrzeb materialnymi i intelektualnymi wytworami ludzkiej pomysłowości..."
Definicja: Promocja „jest metodą socjalnej komunikacji w nadzwyczajnie ważnej dziedzinie zaspokajania potrzeb materialnymi i intelektualnymi wytworami ludzkiej pomysłowości, przedsiębiorczości, aktywności i gospodarności. Jest metodą komunikowania się z potencjalnymi nabywcami towarów i usług dla wpływania na ich postawy i zachowania na rynku” ( T. Sztucki, Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, PLACE, Warszawa 1995, s. 17).
Zróżnicowanie podejść wyrażają dwa ujęcia promocji: wąskie i szerokie. W ujęciu wąskim termin promocja pochodzi od łacińskiego terminu promoveo i znaczy lansowanie, upowszechnianie, protegowanie, szerzenie. Promocja obejmuje zespół środków i działań, dzięki których przedsiębiorstwo komunikuje się z otoczeniem, tzn. przekazuje wiadomości na temat danego produktu i/albo spółki, pobudza i ukierunkowuje popyt i kształtuje potrzeby konsumentów. Dla potrzeb tej komunikacji, zwanej również łącznością z rynkiem, przedsiębiorstwo stosuje zbiór działań, dzięki których możliwe staje się rozpoznanie potrzeb i trafienie w potrzeby potencjalnych konsumentów aż do momentu nakłonienia ich do zakupu produktu. W ujęciu szerokim promocja zwana jest polityką komunikacji //albo komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem i stanowi integralny obiekt strategii marketingowej spółki . Wypełnienie zadań służących do komunikacji z rynkiem poprzez przedsiębiorstwo jest możliwe tylko przez zbudowanie mechanizmu informacji, nazywanego systemem promocji, w którym duże znaczenie ma koordynacja wielu narzędzi i sposobów oddziaływania na nabywców.
spora liczba pozytywnych informacji na temat produktu i/ ///albo przedsiębiorstwa jaką konsument otrzyma proporcjonalnie powiększa zainteresowanie tymże wytworem i// ////albo przedsiębiorstwem. Celem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem jest wywołanie ustalonych reakcji ze strony kupujących, którzy podjęciem działań, a więc akceptacją bądź odrzuceniem polityki marketingowej przedsiębiorstwa (tak zwany sprzężenie zwrotne) udzielają odpowiedzi przedsiębiorstwu.
W systemie promocji znaczenie mają zarówno kanały oficjalne, jak i kanały nieoficjalne. Do nieoficjalnych należy podawanie informacji „z ust do ust” pomiędzy konsumentami. Bardzo istotną rolę odgrywają tu osoby cieszące się sporym autorytetem w określonej społeczności, którzy skutecznie mogą kształtować poglądy swojego otoczenia (na przykład pan A ma telewizor marki J więc sprzęt ten musi myć dobry).
Polityka promocji jest w okolicy produktu, ceny i dystrybucji jednym z głównych narzędzi komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Pomaga również koordynować podaż z popytem i jest ważnym elementem walki konkurencyjnej. Zbudowanie pozytywnego wizerunku produktu i/// /////albo przedsiębiorstwa dąży do przewagi nad konkurentami i zachęca konsumentów do zakupu ustalonych towarów, w określonym miejscu i na konkretnych warunkach. Dzięki polityce komunikowania się spółki z rynkiem poprawia się poziom wiedzy w społeczeństwie o produktach, ich cechach i właściwościach, wzrasta świadomość istnienia poszczególnych wytwórów i ich użyteczności. przez promocję następuje pomniejszenie dystansu dzielącego sprzedawcę i nabywcę, powiększa się poziom nauki rynkowej i skraca się czas zakupów. Warunki panujące na rynkach słabo rozwiniętych powodują, iż narzędzia polityki komunikacji są bardzo proste. Składają się na nie dwa przedmioty:
 - wytwór, zawierający cenę i opakowanie i
 -kanały dystrybucji.
wspólnie z rozwojem rynku i jego zróżnicowaniem rośnie również złożoność i znaczenie promocji. Powiązane to jest ze powiększoną i zróżnicowaną podażą i z rozwojem dróg dystrybucji.
Niektóre funkcje spółki takie jak ((na przykład planowanie, czy badania marketingowe są traktowane jako niemające bezpośredniego wpływu na bieżącą działalność przedsiębiorstwa. Promocja z kolei zaliczana jest do funkcji ((tak zwany „pierwszej linii”, których realizacja jest warunkiem bieżącego, prawidłowego funkcjonowania spółki, niezależnie od tego, czy jest, czy nie jest ukierunkowana marketingowo (A. Wiśniewski, Marketing 3. Dystrybucja promocja. WSiP, Warszawa 1994, s. 27.). Do tworzenia mechanizmu promocji nie można podchodzić ogólnie, bo należy podjąć zróżnicowane działania w zależności od rodzaju produktu, rodzaju rynku i poszczególnych odbiorców komunikatu. Mechanizm promocji musi być zbudowany w sposób, który umożliwi uzyskanie informacji, które dadzą odpowiedź na następujące pytania:
-jaki jest najefektowniejszy sposób poinformowania rynku i konsumenta o zaletach produktu oferowanego poprzez firmę?
-jak nakłonić konsumenta /// //////albo finalnego odbiorcę do zakupu produktu?
-dlaczego konsumenci nabywają towary konkurentów, a nie kupują - wytwórów spółki?
-jakie powinny być najodpowiedniejsze proporcje nakładów ponoszonych na poszczególne komponenty mechanizmu promocji? (T. Kramer, Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2000, s. 155).
  • Dodano:
  • Autor: