pepsi, ostro, inwestuje, polsce

Definicja: słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Pepsi ostro inwestuje w Polsce!

Słownik: Nowa, aseptyczna linia produkcyjna w fabryce Pepsi w Michrowie - rozpoczęcie produkcji Lipton Ice Tea i soków Toma w Polsce.
Definicja: Spółka PepsiAmericas dokonała kolejnej dużej inwestycji na polskim rynku. 8 maja 2008 r. odbyło się uroczyste otwarcie pierwszej aseptycznej linii produkcyjnej tego
międzynarodowego koncernu w Polsce. Tym samym spółka po raz pierwszy w naszym państwie zaczyna produkcję napojów bez konserwantów Lipton Ice Tea i soków Toma i zwiększa obecność na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

W odpowiedzi na wzrastający popyt na zdrowsze napoje, PepsiAmericas CEG zainwestuje 150 mlnów dolarów w rozwój produkcji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej w 2008 roku. Najwspanialszym tego odpowiednikiem jest otwarcie aseptycznej linii produkcyjnej w zakładzie w Michrowie. Uroczyste przecięcia wstęgi i oficjalne otwarcie odbyło się 8 maja 2008 r. Nowa aseptyczna linia wesprze produkcję herbat mrożonych i soków. Pozwoli to PepsiAmericas produkować zdrowsze napoje, na które zapotrzebowanie stale rośnie.

Na tej najnowocześniejszej technologicznie linii produkcyjnej będą produkowane wyłącznie napoje bez zawartości konserwantów i sztucznych barwników - powiedział Petr Mlatecek, Dyrektor Marketingu PepsiAmericas. Ta inwestycja to stały obiekt działań koncernu, który nieustannie dąży, aby jak najlepiej sprostać potrzebom konsumentów. Jako jedyna marka wśród herbat mrożonych Lipton Ice Tea oferuje aż pięć wariantów smakowych, włączając w to nowość typu premium, Lipton Ice Tea White. Marka Lipton Ice Tea została wprowadzona na polski rynek 10 lat temu. Od samego początku była liderem na rynku herbat mrożonych. Konsumenci coraz bardziej przekonują się do zdrowszych wytwórów. Stworzona z naturalnych, najmłodszych liści, wyrosłych na polach uprawnych w Kenii jest bogata w antyoksydanty, które mają pozytywny wpływ na nasze ciało. Konsumenci zaczynają dostrzegać funkcjonalne korzyści z picia herbat Lipton Ice Tea, dlatego nasz dynamiczny przyrost w tym segmencie będzie kontynuowany, a jego elementem jest otwarcie rozbudowa fabryki i uruchomienie aseptycznej linii, pozwalającej na produkcję herbaty bez stosowania konserwantów - przekonuje Petr Mlatecek.

Wartość inwestycji to 25 000 000 dolarów. Wg szacunków już w 2008 roku produkcja w fabryce, w Michrowie wzrośnie o około 10%, a w 2009 roku będzie to aż 30%. Wytwarzane napoje będą dystrybuowane nie tylko w Polsce, lecz również na rynki Łotwy, Litwy i Estonii. Dzięki nowej linii produkcyjnej, o ponad 20% wzrosło zatrudnienie w fabryce. Aktualnie w Michrowie pracuje 197 osób. Planowany jest dalszy przyrost zatrudnienia, który będzie zależał od wolumenu sprzedaży.


W ramach międzynarodowej korporacji PepsiAmericas, oddział PepsiAmericas CEG Polska jest drugim co do wielkości producentem i dystrybutorem napojów w Europie Środkowo-Wschodniej. Wzrastające płace i poziom konsumpcji w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, wraz ze spadającym poziomem bezrobocia, generują popyt na zdrowe i wysokiej jakości produkty. Pozwala to PepsiAmericas szacować zbliżający się przyrost rynku napojów orzeźwiających. Budowa aseptycznej linii produkcyjnej, jest więc inwestycją wyprzedzającą zapotrzebowanie rynku i daje szanse Lipton Ice Tea i Sokom Toma na dalszy intensywny rozwój.

Konsumenci z Europy Środkowej i Wschodniej szukają tych samych innowacyjnych wytwórów, co konsumenci ze Stanów Zjednoczonych - powiedział Christophe Guille, Prezes Obszaru CEG PepsiAmericas - W czasie, gdy gazowane napoje stanowią 80% zysków w Polsce, nasze bardziej zdrowe marki, tak jak wody, soki i herbaty oferują największe możliwości rozwoju.

Zamiast na dystrybucji, zaczęliśmy się skupiać na logistyce - mówi Bill Hutton, Prezes Zarządu/ Dyrektor Generalny PepsiAmericas Polska. Przez nastawienie na wsparcie naszych klientów i przez poprawę komunikacji między pracownikami, dzięki nowym programom szkoleniowym i rozwojowym, powiodło nam się otworzyć 4600 nowych pkt.ów dystrybucyjnych w Polsce. Traktujemy to dopiero jako początek do dalszej ekspansji.

Świetnie funkcjonujący obszar Europejskiej Ekipy Środkowo-Wschodniej (CEG) w zdecydowanej mierze pomaga koncernowi PepsiAmericas osiągnąć efekt i ekspansję rynkową. Wspólnie z silną lokalną pozycją ekonomiczną i podtrzymywanymi przekształceniami rynkowymi przez produkty, pakowanie, sprzedaż i logistykę, Europejska Ekipa Środkowo- Wschodnia (CEG) koncernu PepsiAmericas w zdecydowanej mierze przyczynia się do globalnego rozwoju spółki.

Korporacja PepsiAmericas w ostatnim czasie ogłosiła przyrost zysków o 20% w pierwszym kwartale tego roku, nie mniej jednak zyski samego obszaru CEG wzrosły aż o 62%. Ważnym źródłem dochodów PepsiAmericas jest właśnie region CEG, głównie dzięki inwestycjom w przemysł produkcyjny, ekspansji na nowe rynki, czy także rozmieszczeniu dynamicznie działających ośrodków dystrybucji i usług. W ciągu 2007 r., region CEG zanotował 849,4 mlnów dolarów sprzedaży netto i 100 mlnów dolarów zysku.

efekt obszaru CEG koncernu PepsiAmericas jest wynikiem silnego kierownictwa zaangażowanego w dążenie do operacyjnej doskonałości i innowacji, którego celem jest ujarzmianie potęgi regionalnej gospodarki i ludzkiego kapitału. Polska jest szczególnie ważnym rynkiem i liderem potencjalnego wzrostu gospodarczego w regionie.





O spółce PepsiAmericas

PepsiAmericas jest drugim co do wielkości światowym wytwórcą, sprzedawcą i dystrybutorem napojów PepsiCo, obecnym w 19 Stanach Ameryki Północnej, Centralnej i Środkowej Europie, włączając w to Polskę, Węgry, Czechy, Słowację, Rumunię, Mołdawię, Ukrainę, Bułgarię, państwa Bałtyckie i Karaiby. Zainteresowanych dalszymi informacjami o PepsiAmericas, zapraszamy do odwiedzenia www.pepsiamericas.com.

patrz fotogalerię z otwarcia: