akustyka architekturze wnętrz co to jest
Definicja: ścianach i suficie mają wielki wpływ na sposób rozchodzenia się fali dźwiękowej, a tym.

Czy przydatne?

Co znaczy Akustyka w architekturze wnętrz.

Słownik: Architektura przestrzeni domowej jest nierozerwalnie związana z akustyką. Układ funkcjonalny, kubatura wnętrza i materiały zastosowane na podłodze, ścianach i suficie mają wielki wpływ na sposób rozchodzenia się fali dźwiękowej, a tym sam
Definicja:

Architektura przestrzeni domowej jest nierozerwalnie związana z akustyką. Układ funkcjonalny, kubatura wnętrza i materiały zastosowane na podłodze, ścianach i suficie mają wielki wpływ na sposób rozchodzenia się fali dźwiękowej, a tym samym na akustykę przestrzeni. Komfortowym pod względem akustyki wnętrzem określamy takie, w którym pogłos, kolokwialnie nazywany echem, jest prawie niezauważalny.
Akustyka wnętrza to nie tylko efekty przestrzenne kina domowego, lecz w pierwszej kolejności komfort użytkowania przestrzeni mieszkalnej. Dyskomfort słuchowy w pomieszczeniach związany jest z nadmiernym pogłosem. Skutkuje on niezrozumiałość wypowiedzi, konieczność głośnego słuchania radia i telewizji i niską jakość odtwarzanej z mechanizmów audio muzyki. Pozbawia nas wyraźnych sukcesów przestrzennych kina domowego. Ponadto, z jednej strony sprawia, że zbyt dobrze słyszymy rozmowy z dalszej części pomieszczenia, a z drugiej zmusza nas do obniżania głosu, aby w ogóle stać się zrozumiałym. Na poczucie dyskomfortu mają również wpływ wzmocnione dźwięki upadających na podłogę elementów i wrażenie panującego we wnętrzu chłodu.

Wnętrze przytulne wzrokowo i słuchowo.
Pogłos to zdarzenie, które wynika z odbicia fali dźwiękowej od płaszczyzn pomieszczenia i które w skutku stanowi hałas zakłócający odpowiedni odbiór przekazu dźwiękowego. Teoretycznie, w pomieszczeniu, w którym nie występują utraty przy odbiciu dźwięku od przeszkód, dźwięk mógłby trwać nieskończenie długo. Jednakże w warunkach domowych odbity dźwięk zakłóca nowo powstały albo wzmacnia go.
Pogłos występuje w każdym wnętrzu. Najczęściej spotykamy się z nim w nowych mieszkaniach, gdzie dopiero ustawienie mebli i położenie dywanu (wykładziny) ogranicza ten sukces. Najwięcej kłopotu sprawiają jednak wnętrza otwarte, o dużej powierzchni. Mimo zagospodarowania ich przestrzeni niepożądane zdarzenie nie znika. Co więcej, dla znajdujących się we wnętrzu osób, stanowi ono prawdziwy akustyczny dyskomfort.
Przyczyn powstawania pogłosu, a więc wielokrotnych odbić dźwięku, jest we współczesnej architekturze bardzo sporo. Najczęściej zdarzenie to powstaje w sporych, otwartych i wysokich przestrzeniach mieszkalnych typu „open space”, w których kuchnia z jadalnią połączona jest z salonem i holem, gdzie efektownie wkomponowane schody łączą poszczególne kondygnacje. Długie ciągi komunikacyjne, mała liczba mebli, wyposażenia i wystroju to najlepsze warunki do powstawania tego niekorzystnego zjawiska. Na sposób rozprzestrzeniania się dźwięku wpływa również geometria pokoju. Jeśli jeden z jego boków jest dłuższy niż 16 m to, przy braku odpowiedniej adaptacji akustycznej, można z 99% pewnością przyjąć stworzenie niepożądanego echa już w fazie projektu. Niemiłe zjawiska akustyczne pojawiają się już w otwartej przestrzeni o pow. 38 m2 i wysokości 3 m. Wykorzystanie klasycznych materiałów wykończenia ścian i podłóg jest to tynków, gładzi, marmuru, granitu i gresu - materiałów silnie odbijających dźwięk, ma również wpływ na powstawanie niepożądanych zjawisk akustycznych.
W budynkach wielokondygnacyjnych regularnie spotykamy się z sytuacją, kiedy niczym nie ograniczony dźwięk, odbity od ścian parteru i dodatkowo wzmocniony, przenika przez otwartą klatkę schodową na wyższą kondygnację. Zlokalizowane tam pokoje dziecięce albo sypialnie zwykle nie umieją obronić się przed dochodzącymi z dołu odgłosami. Edukacja i sen bywają w nich męczące, a nawet poważnie utrudnione. Najprostszym i najczęściej stosowanym metodą likwidacji tych niedogodności jest zabudowanie klatki schodowej na wyższej kondygnacji. To jest rozwiązanie niewiele efektowne i zwykle zaburzające istniejący układ architektury wnętrza. Istnieją jednak inne metody, które mogą efektywnie ograniczać niepożądane efekty dźwiękowe, czyniąc to ponadto bez uszczerbku dla atrakcyjności posiadanej przestrzeni mieszkalnej.
przez kolorystykę, zastosowane materiały i formy elementów subiektywnie oceniamy wnętrze jako ciepłe albo zimne. Właściwości akustyczne wnętrza mają również wpływ na tę ocenę, decydują o tym jak je zapamiętamy. Łącząc barwy z odpowiednim klimatem akustycznym wnętrza, podkreślamy jego charakter. Zimne barwy w połączeniu z sporym pogłosem zwiększają „chłód” wnętrza. Korekta właściwości akustycznych bazuje na zmianie powierzchni odbijającej dźwięk w powierzchnię pochłaniającą albo rozpraszającą, a tym samym na wykorzystaniu odpowiednich materiałów. Przedmioty wystroju - obrazy, rzeźby, zasłony - również korygują pogłos. Jednak, by dekoracje miały wpływ na hałas pogłosowy muszą pokrywać przynajmniej 15% powierzchni pomieszczenia po rozwinięciu. Prostszą i zdecydowanie lepszą sposobem eliminacji pogłosu jest wykorzystanie odpowiednich materiałów i mechanizmów posiadających mocne właściwości dźwiękochłonne. Przy zastosowaniu obiektów adaptacji akustycznej, eliminującej hałas pogłosowy, możemy dowolnie kształtować formę podwieszanych sufitów i przestrzennych obiektów dekoracji ścian. Połączone z ukrytym oświetleniem będą one tworzyć niepowtarzalne efekty we wnętrzu. W większości przypadków pokrycie sufitu adaptacją akustyczną rozwiązuje problem z hałasem pogłosowym.
by oszacować warunki akustyczne we własnym wnętrzu, a tym samym zapotrzebowanie na odpowiednią adaptację akustyczną, wyznaczamy wskaźnik pogłosu RT, korzystając z następującego wzoru :

RT = A x V/S [s] , gdzie :

RT – czas pogłosu w sekundach
V – objętość pomieszczenia w m3
S – pole powierzchni pomieszczenia po rozwinięciu w m2
A – współczynnik równy
3,26 dla podłóg marmurowych, gresowych, granitowych i ceramicznych
2,03 dla podłóg drewnianych, panelowych

RT = 1,8 - 2,5 s – bardzo złe warunki pogłosowe
RT = 1,2 – 1,8 s – słabe warunki pogłosowe
RT = 0,8 – 1,2 s - zadowalające warunki pogłosowe
RT = 0,6 – 0,8 s – optymalne warunki pogłosowe
RT = 0,4 – 0,6 s – wyśmienite warunki pogłosowe

Estetyka jest związana z gustem, wiekiem i doświadczeniami użytkowników wnętrz. Producenci adaptacji akustycznych zadbali, > by każde dowolnie wystylizowane wnętrze, mogło się poszczycić doskonałymi warunkami akustycznymi. Szeroka oferta mechanizmów pozwala w dowolny sposób, zgodny z naszą wrażliwością estetyczną, kształtować przestrzeń przeznaczoną do doskonałego odbierania przekazu dźwiękowego.
Wbrew powszechnie panującej opinii, wnętrza nowoczesne, minimalistyczne nie należą do tych, w których słuchanie muzyki jest przyjemnością. Z reguły to właśnie im trzeba poświecić najwięcej uwagi jeżeli chodzi o właściwości pogłosowe. Oszczędna architektura wnętrza, z małą powierzchnią tkanin i innych materiałów, które pochłaniają dźwięk, uwypukla zdarzenie pogłosu. Możemy go jednak ograniczyć, stosując nowoczesne mechanizmy adaptacji akustycznej. I nie musimy przy tym w ogóle rezygnować z ascetycznej formy i kolorystyki pomieszczenia.

Komfortowy sen.
Pomieszczeniami, które wymagają szczególnej uwagi jeżeli chodzi o ich lokalizację w przestrzeni domu, czy także mieszkania są sypialnie. Zapewnienie tym wnętrzom odpowiedniej akustyki i izolacyjności akustycznej powinno być fundamentalnym wyznacznikiem przy ich projektowaniu i aranżacji. Człowiek potrzebuje odpowiednich warunków, > by w czasie snu regeneracja organizmu nie była zakłócana. W tym celu dobrze jest, gdy okładziny ścian w sypialni są miękkie, gdy na podłodze znajduje się dywan (wykładzina), a w oknach wiszą zasłon a więc zastosowane są materiały wykazujące wysoką izolacyjność akustyczną. Do przerwania snu wystarczy gdyż raptem jeden impuls dźwiękowy. Z kolei dźwięk, który się powtarza może sprawiać problemy z zaśnięciem, niejednokrotnie niemożliwe do przezwyciężenia. Cykliczny dźwięk skutkuje u osoby obudzonej podświadome oczekiwanie na następny sygnał. Uwaga rozpoczyna się skupiać na tych impulsach, wywołując zmęczenie, a nawet psychiczne wyczerpanie. Bardzo negatywne są dźwięki niskotonowe, dudnienia wentylatorów, szum wody, czy także buczenie palników pieca gazowego. Nie muszą być one w ogóle głośne, > by spędzać nam sen z powiek i powodować rozdrażnienie.

Kino domowe - akustyka jak w sali kinowej.
Kino domowe jest coraz częściej nieodłącznym elementem wyposażenia wnętrz. Stanowi zbiór głośników ze wzmacniaczem i ekran projekcyjny zlokalizowany w salonie, pokoju dziennym albo w specjalnie do tego przystosowanym pomieszczeniu. W każdym z nich powinniśmy zadbać, > by dźwięk emitowany poprzez urządzenia audio nie był zakłócony i zniekształcony. W niekorzystnej przestrzeni akustycznej, z nadmiernym pogłosem, nawet idealny zbiór audio nie przyniesie spodziewanej satysfakcji, a poniesione opłaty okażą się niewspółmiernie wysokie do uzyskanych sukcesów.
Uwzględnienie instalacji kina domowego w przestrzeni architektonicznej powinno odbywać się już na kroku projektowania. Tylko wtedy jesteśmy w stanie zagwarantować, że standard odbioru dźwięku i obrazu będzie we wnętrzu wysoki. Żaden kompleksowy projekt nie powinien więc pomijać tak istotnego elementu wyposażenia wnętrz jakim są urządzenia audio-film. Dopiero właściwe ich rozplanowanie pozwala utworzyć w pełni ergonomiczną i komfortową dla użytkowników przestrzeń kina domowego. Przemyślany układ funkcjonalny pomaga także kompletnie wyeliminować najczęściej powtarzany w tym miejscu błąd - nieestetyczne, biegnące pod dywanami kable.
ustalenie kino domowe najczęściej utożsamiane jest z systemem nagłośnieniowym. Skupiając się jednak tylko na tym elemencie umniejszamy rolę pozostałych, również wpływających na jakość dźwięku urządzeń. Musimy pamiętać, że efekty kinowe zależą od jakości całego mechanizmu, a nie od pojedynczych jego składników. Jest wtedy bardzo prawdopodobne, że wskutek naszych starań uzyskamy domową miniaturę profesjonalnej sali kinowej, która pod względem akustycznego wyprofilowania będzie prawdziwą ucztą dla naszych zmysłów.

Muzyczna panorama.
sukces dźwięku przestrzennego otrzymuje się > przez wykorzystywanie zestawu odpowiednio sporych, wysokosprawnych układów głośników tworzących kolumny głośnikowe. Dobór kolumn głośnikowych powinien być uzależniony od wielkości pomieszczenia tak, > by uzyskać odpowiedni, oczekiwany > sukces przestrzenny.
Głośniki i głowa słuchacza powinny tworzyć trójkąt równoboczny albo równoramienny. W trójkącie tym odległość głośników od słuchacza powinna być o ok. 10% większa niż odległość między głośnikami. Głośniki wysokotonowe powinny się znaleźć na wysokości uszu słuchacza, ustawione na szczególnych podstawkach, o regulowanej wysokości. Tę wysokość dopasowujemy do znajdującego się w pomieszczeniu fotela.

Kinowy klimat.
Człowiek podświadomie dąży do osiągnięcia harmonii plastycznej wnętrza > przez piękno wynikające z formy i kolorystyki obiektów użytkowych. Potrzeba przebywania w pięknych, dopracowanych stylistycznie wnętrzach łączy się z potrzebą odbierania doskonałego dźwięku. > by uzyskać jego parametry należy wykonać odpowiednią adaptację akustyczną, „pasującą” do wnętrza w kształcie i kolorze. Przedmioty adaptacji akustycznej powinny znajdować się w pierwszej kolejności na ścianie za widzem, na suficie, jeśli znajduje się on na znacznej wysokości, w narożnikach pomieszczenia, na dłuższym jego boku, a również przed widzem, na ścianie stanowiącej tło dla odbiornika wizyjnego. Seanse filmowe stają się elementem naszego codziennego życia, dlatego tak istotne jest, > by nasze prywatne kino było wkomponowane w całość przestrzeni domowej.

Dom z antraktem kinowym.
We współczesnych domach coraz częściej odnajdujemy pomieszczenie pełniące funkcję kina domowego przeznaczonego dla kilku osób, z możliwością realizowania w nim innych funkcji rekreacyjnych. Ściany i stropy pomieszczenia powinny być zaopatrzone w okładziny posiadające wysoką izolacyjność akustyczną, zabezpieczając przed przenoszeniem się dźwięku do innych części domu. Adaptacja akustyczna spełnia wymienione role i eliminuje odbicia, tworząc pole akustyczne. Pozwala wyśmienicie słyszeć przestrzenność dźwięku. Pokrycia akustyczne efektywnie eliminują niekorzystne czynniki, jakie posiada każda zamknięta przestrzeń.
Dobrze jest, gdy ściany pomieszczenia, w którym znajduje się kino domowe są matowe, pomalowane w kolorze ciemnym, tak, > by światło emitowane poprzez projektor wizyjny nie odbijało się. Pokrycia dźwiękochłonne na tych ścianach i na suficie bardzo regularnie spełniają także funkcję dekoracyjną. Decydują o niepowtarzalnym wyglądzie wnętrza i dają równocześnie pewność dobrego efektu odsłuchowego. Pomieszczenia przeznaczone tylko do projekcji kinowej warto zaopatrzyć w specjalistyczne meble zwiększające komfort i swobodę oglądania videoów.

Wyposażenie.
Współczesna estetyka domaga się piękna również od telewizora, zestawu kina domowego, głośników i innych obiektów wyposażenia wnętrz. Oczekuje harmonii zawartej w prostocie, szlachetności użytych materiałów i przemyślanej kompozycji barw. Nowoczesne urządzenia audio---film zdobią wnętrze mieszkania. Zaprojektowane poprzez najlepszych designerów, wyglądają jak dzieła sztuki. Wyrafinowane wzornictwo i duże bogactwo stylów - od hi-tech po stylizowane lampowe - umożliwiają doskonałe wkomponowanie urządzeń w przestrzeń wnętrza domu.
Kolumny głośnikowe są tak projektowane, > by ucho wielbicieli kina cieszyć dobrym dźwiękiem, a oko estetów wspaniałym wyglądem. Głośniki w swoich zaskakujących formach, złożone z wyprofilowanych kawałków najlepszego drewna i dostrajane jak skrzypce Stradivariusa, grają i wyglądają szlachetnie. Statywy dla kolumn przednich i tylnich, stanowiące integralne przedmioty kompletu kina domowego, mają nie tylko niebrzydki wygląd. Ich wysokość została tak zaprojektowana, > by dźwięk optymalnie otaczał słuchacza i widza. Obudowy kolumn przyciągają oko pięknym wykończeniem, które komponują się wyśmienicie z każdym wnętrzem.
Wybór rodzaju urządzenia projekcyjnego podyktowany jest uzyskaniem jak najlepszego obrazu w określonym pomieszczeniu. Kino domowe, w którym czujemy się jak w profesjonalnym kinie komercyjnym to kino z sporym obrazem. Komfort oglądania uzyskujemy dzięki odpowiedniemu skorelowaniu urządzenia projekcyjnego z położeniem widza, uwzględniając jego wygodę. Na jakość oglądanego obrazu wpływa odległość widza od ekranu. Odległość ta jest uzależniona od typu urządzenia wyświetlającego. Dla urządzeń określanych mianem kina domowego, widz powinien znajdować się w odległości nie mniejszej niż dwie długości podstawy ekranu. Taka odległość gwarantuje dobry odbiór obrazu, nawet panoramicznego.
Niezbędnym elementem wyposażenia naszego kina są również odpowiednie fotele - wygodne, z niskim oparciem i koniecznie bez zagłówków, które przeszkadzają i zakłócają odbiór przestrzeni dźwiękowej. Dobór mebli podyktowany powinien być gustem i funkcjami, do których mają one służyć. Dobrym elementem dopełniającym przestrzeń jest dywan albo wykładzina. Urozmaicają one wnętrze, zapobiegając odbijaniu się dźwięku od podłogi.

Klimat wnętrza.
O klimacie wnętrza decyduje - poza niezłą wentylacją, która w pomieszczeniach kina domowego powinna być szczególnie wydajna - kolorystyka i oświetlenie. Oświetlenie buduje nastrój, wpływa na jakość wnętrza i komfort oglądania wyświetlanych obrazów. > by wyeliminować zdarzenie kontrastu między ekranem a pozostałą częścią pomieszczenia powinno być włączone dyskretne oświetlenie, rozpraszające mrok. Najlepiej sprawdzają się naścienne kinkiety o niewielkiej mocy, lampy przypodłogowe, albo źródła światła wkomponowane w formy adaptacji akustycznej sufitu i ścian. Dobrze dobrane oświetlenie w połączeniu z zaprojektowanymi elementami adaptacji akustycznej pozwoli uzyskać ciekawy > sukces wizualny. barwy na ścianach powinny być mocno nasycone, ciemne - dobrze pochłaniające promienie światła. Źle sprawdzają się barwy jasne, które odbijają światło, tworząc prześwietlone płaszczyzny i pogarszając jakość obrazu.
Światło dzienne przeszkadza w odpowiednim odbiorze obrazu i nie powinno być obecne w czasie seansów filmowych. Zabezpieczą nas przed nimi rolety i grube zasłony. Niemniej jednak ograniczą one równocześnie dopływ świeżego powietrza. jeśli dodamy do tego podwyższoną izolacyjność termiczną pomieszczenia, która jest konsekwencją zastosowanych na ścianach okładzin i ciepła emitowanego poprzez wzmacniacze, nie obędziemy się bez wydajnej i niezawodnej wentylacji. Będzie ona z całą pewnością korzystnym rozwiązaniem, bo wytworzy we wnętrzu specyficzny mikroklimat. Zwiększy komfort przebywania w pomieszczeniu kina domowego i sprawi, iż czas spędzony przed ekranem przyniesie oczekiwany wypoczynek i odprężenie.

Nowoczesne mechanizmy modyfikacji akustycznej.
Przed przystąpieniem do projektowania wnętrza należy się zastanowić nad warunkami akustycznymi przestrzeni. jeśli warunki przestrzenne wskazują na sposobność wystąpienia niekorzystnych zjawisk dźwiękowych warto wykonać audyt akustyczny, który podpowie właściwe rozwiązania. Adaptacja akustyczna bazuje na wprowadzeniu do pomieszczenia odpowiedniej ilości materiału dźwiękochłonnego, tłumiącego albo > przez odpowiednie formy rozpraszającego dźwięk. I oba te rozwiązania powinny być służące równocześnie. Ważne jest również, abyśmy zagadnienia adaptacji akustycznej nie ujmowali jedynie w kontekście dodatkowych, czy także zbędnych wydatków. Należy ją raczej postrzegać jako integralną część projektu, bez której nie byłby on w pełni projektem wartościowym.
Istnieje kilka rodzajów modyfikacji akustycznej. Wybór zależy od oczekiwanego efektu akustycznego i stylistycznego. W nowoczesnych wnętrzach o surowej formie dobrze sprawdza się mechanizm TH albo mechanizm SONO GIPSUM. We wnętrzach, gdzie dominującym materiałem wykończeniowym jest drewno korzystny ze względów estetycznych jest mechanizm TRESON. > by utworzyć we wnętrzu najlepszą akustykę, a w domu doskonałą salę odsłuchową powinniśmy wykorzystać mechanizm 30HzBASS. mechanizmy adaptacji akustycznej łączą dwie własności fizyczne - pochłanianie i rozpraszanie fali dźwiękowej.
mechanizm TH oparty jest na użyciu właściwości specjalnej wełny dźwiękochłonnej, którą przyklejamy bezpośrednio do ścian i sufitów. Dzięki możliwościom obróbki wełny bazowej > mechanizm TH można dowolnie komponować w pomieszczeniu w formie płaskich i przestrzennych form. Uformowane w ten sposób bonie, czy także portale będą stanowiły dodatkowy obiekt dekoracyjny pokoju. > by uzyskać spójną przestrzeń wnętrza ukształtowane z wełny formy możemy malować na dowolny kolor z palety NCS. Otrzymamy powierzchnię z lekko szorstką fakturą, zbliżoną do powierzchni tynku fakturowanego. Dzięki sporym możliwościom obróbki wełny bazowej uzyskamy bezspoinowe pokrycie zarówno sufitów, jak i ścian. Dźwiękochłonność mechanizmu będzie uzależniona nie tylko od grubości wełny bazowej, lecz również od kształtu i przestrzennego ułożenia obiektów. Adaptacje akustyczne w systemie TH mają szerokie wykorzystanie w korekcie akustyki w nowoczesnych, minimalistycznie urządzonych mieszkaniach. W żaden sposób nie zmuszają nas przy tym do rezygnacji z ascetycznej formy wnętrza, zapewniając zawsze wysoką jakość dźwięku.

> mechanizm TREESON to ekipa ustrojów dźwiękochłonnych wykonanych z drewna egzotycznego. Przeznaczone są one do kreacji akustyki w tych wnętrzach jak salony, pokoje dzienne i pomieszczenia kina domowego. TREESON to dwie linie wytwórów: ACOUSTIC ABSORBER - ustroje dźwiękochłonne, tworzone na bazie płyty perforowanej z drewna litego i ACOUSTIC DIFFUSER - ustroje rozpraszające, tworzone na bazie przestrzennych obiektów z drewna litego. Obie linie wytwórów służą do budowania akustyki pomieszczeń spełniając także równocześnie funkcję dekoracyjną. Spora gama rodzajów drewna pozwala na powstanie obiektów akustycznej korekty, które sprostają najróżniejszym wymaganiom i gustom. przedmioty dźwiękochłonne i rozpraszające samym swym wyglądem umieją już kreować architekturę wnętrza. O doskonałości akustycznej przestrzeni decyduje więc dopiero połączenie trzech czynników : materiału, a więc gatunku drewna, z którego wykonane są gotowe przedmioty, odpowiedniej formy przestrzennej ustroju i właściwego rozplanowania obiektów w pomieszczeniu. liczba ustrojów i ich rozmieszczenie dobierane jest do każdego pomieszczenia indywidualnie. Powinno łączyć wymogi jakie stawiamy przed wystrojem wnętrza z gwarancją jak najwyższej jakości akustycznej.

SONO GYPSUM to > > mechanizm ustrojów akustycznych wykonanych w oparciu o płyty gipsowe 60x60 cm, perforowane otworami szczelinowym albo kwadratowymi. Właściwości akustyczne całości ustroju zależą od odległości jaka dzieli perforowaną płytę czołową od ściany, na której montowany jest ustrój. Parametry akustyczne ustroju można dostosować do wymogów pomieszczenia i dowolnie komponować je z całością wystroju. Pozwalają nam na to szerokie możliwości mechanizmu i jego bogata kolorystyka. Ustroje dźwiękochłonne można łatwo odświeżać i czyścić. Co więcej, ich powierzchnie pokryte są farbami zmywalnymi. W razie zmiany kolorystyki pomieszczenia przemalowanie ustroju nie skutkuje zmiany jego wskaźników akustycznych.
Ustroje akustyczne SONO GYPSUM przeznaczone są do adaptacji akustycznej salonów, pokojów dziennych i pomieszczeń kina domowego. Eliminują wszelakie negatywne odbicia fali dźwiękowej od ścian i niwelują równocześnie nadmierny pogłos (echo). W systemie SONO GYPSUM można tworzyć przedmioty wystroju wnętrza, komponować sufity i rozbudowane układy zagospodarowania ścian. Szerokie możliwości mechanizmu i bogata kolorystyka dają swobodę w kształtowaniu obiektów dekoracyjnych będących nieodłączną częścią adaptacji akustycznej.
najlepszą akustykę uzyskamy w pomieszczeniu > przez wykorzystanie mechanizmu 30HzBASS. Jego przedmioty bazowe wykonane są z lekkiego poliuretanu o dużej grubości. > > mechanizm 30HzBASS jest systemem przeznaczonym do pomieszczeń niskich o wysokości poniżej 270 cm gdzie występują problemy z eliminacją pogłosu w dziedzinie niskich częstotliwości. > > mechanizm ten pozwala na powstanie efektywnych a zarazem estetycznych pułapek basowych.
Rozwój techniki i technologii przyczynił się do stworzenia nowych materiałów dźwiękochłonnych pełniących równocześnie funkcję dekoracyjną. Współczesne technologie nie ograniczają architektonicznej swobody kreowania wnętrza. Coraz częściej są z kolei inspiracją dla nowych rozwiązań, których istnienie i wykonanie nie byłoby bez nich możliwe. Współczesna architektura wnętrz, korzystając z dorobku akustyków jest w stanie ograniczyć zdarzenie pogłosu. Nowoczesne mechanizmy korekty pogłosu pochłaniają falę dźwiękowa 20 razy lepiej niż tynk. Dają się łatwo wkomponować w architekturę wnętrza wzbogacając przestrzeń. Korespondują zarówno z nowoczesną (surową), jak i klasyczną stylistyką. Dobór mechanizmu z kolei to już sprawa oczekiwań inwestora i warunków instalacji.

Jacek Niezgoda
ARTDESIGN biuro projektowe
http://www.artdesign.pl
jacek.niezgoda@artdesign.pl

  • Dodano:
  • Autor: