polski rynek krajów europy co to jest
Definicja: niestety najczęściej nieetycznego i niezgodnego z przyjętymi wytycznymi i zasadami.

Czy przydatne?

Co znaczy Polski rynek SEO na tle krajów Europy.

Słownik: Pozycjonowanie stron w ostatnim czasie w polsce stało się bardzo popolularne. Powstało sporo przedsiębiorstw, które żyją właśnie z pozycjonowanie - niestety najczęściej nieetycznego i niezgodnego z przyjętymi wytycznymi i zasadami netykiety...
Definicja: Jeszcze więcej niż spółek pojawiło się pozycjonerów - hobbystów, którzy zwyczajnie eksperymentują na klientach i regularnie pracują na niedobrą opinie dla tej gałęzi marketingu internetowego.


Czym zatem jest pozycjonowanie? "Pozycjonowanie to pewien mechanizm takiego promowania serwisu, by pojawiały się na niektóre frazy główne na jak najwyższych pozycjach w rezultatach wyszukiwania wyszukiwarek(szczególny nacisk na google)." To jest ogólna pojęcie, która de facto pokazuje tylko część celu pozycjonowania. Do tej definicji należy dołączyć wiadomości, iż pozycjonowanie ma na celu sprowadzenie na stronę właściwego ruchu określonej ekipy docelowej - zainteresowanej ofertą.

W polsce niestety pozycjonowanie sprowadza się zwyczajnie do wypchnięcia strony w wynikach wyszukiwarek wysoko na regularnie nieprzemyślane, nieskuteczne frazy. Takie działania jeżeli przynoszą skutek w formie ruchu na stronę, tj. to zazwyczaj ruchu nie przekładający się na sprzedaż w szerokim tego słowa znaczeniu.

Porównując Polskę do Europy wschodniej i zachodniej, zdecydowanie bliżej nam do tej pierwszej. Polacy jak bardzo kreatywni ("Polak potrafi") stosują przeróżne sztuczki aby dojść do odpowiednich rezultatów. W Polsce SEO (optymalizacja stron pod wyszukiwarki) jest bardzo rozpowszechniona jak już wspomniałem pozycjonerzy, by zminimalizować nakład prac uciekają się do sztuczek obchodzących algorytmy indeksacji stron podpięte pod wyszukiwarki. Podobnie rynek SEO wygląda w Rosji stąd stwierdzenie, iż bliżej nam do wschodniej niz zachodniej Europy. W Europie zachodniej pozycjonowaniem zajmują się praktycznie wyłącznie wyspecjalizowane spółki, których usługi są bardzo drogie - jednak za tę cenę klient otrzymuje spory nakład pracy zgodny z wszelkimi wytycznymi netykiety.

Doskonałym odpowiednikiem zachodnioeuropejskiego państwie, gdzie przy pozycjonowaniu kładzie się bardzo spory nacisk na netykietę i zwraca uwagę aby nie zaśmiecać internetu jest Dania. Duński internet wolny jest od nic nie wnoszących dla internautów qlwebów, cancatów i tym podobne Tam pozycjonowanie (z duń. søgemaskineoptimering) sprowadza się do optymalizacji i promocji strony pod użytkownika a nie wyszukiwarkę. Dzięki takiemu podejściu spółek seo - søgemaskineoptimering rezultaty wyszukiwania są bardziej skuteczne i odpowiadające temu czego szuka internauta.


odpowiednikiem spółki, która na rynku duńskim oferuje szeroką ofertę marketingu internetowego jest Eppearance | søgemaskineoptimering, która jest filią polskiej spółki Eppearance | pozycjonowanie stron Szczecin. Przyglądając się działaniom tej spółki gołym okiem można zauważyć ile dzieli nas od cywilizowanego rynku pozycjonowania stron