zgłaszanie witryn katalogów co to jest
Definicja: Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym metodą na zdobycie linków do twojej.

Czy przydatne?

Co znaczy Zgłaszanie witryn do katalogów

Słownik: Wiemy, iż efekt danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym metodą na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stro
Definicja: Wiemy, iż efekt danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym metodą na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stronę do katalogów powinniśmy nie tylko wystąpić z założeniem "Dodam szybko stronę i po sprawie" Sporo osób odwiedza dobre katalogi stron i znajduje wpisy, które w zupełności nie pasują do wybranej kategorii (dotyczy to katalogów bez moderacji), więc je ignorują. Jeśli twoja strona jest dobrze dodana to na pewno każdy będzie nią zainteresowany. W tym artykule postaram się przedstawić krótko w jaki sposób należy dodawać strony do katalogów.
Zapraszam do zapoznania się ze listą katalogów

1. Analizowanie katalogu

Nie istnieje uniwersalny przepis na dodawanie stron do katalogów, gdyż każdy katalog ma inną budowę, inne wymogi i specyficzną strukturę kategorii.

W niektórych katalogach można umieszczać opisy 20 literowe, w niektórych 50, a w niektórych nawet 200.

Dodając własną stronę do katalogu powinieneś zapoznać się z jego strukturą kategorii, wymogami technicznymi i merytorycznymi, by Twój wpis nie został usunięty ( w razie katalogów z automatycznym dodaniem wpisu) albo został zaakceptowany ( w razie katalogów z wyłączonym automatycznym dodaniem wpisu)

Nigdy nie wpisuj nieprawdziwych danych witryny gdyż takie wpisy także zostaną usunięte. Dlaczego? gdyż redaktorzy katalogów chcą mieś niebrzydkie, czyste, przejrzyste i wartościowe strony, tak aby nie stracić "autorytetu" wśród internautów.

Niektóre katalogi z wysokim PageRankiem mocno się wycwaniły biorąc opłatę za dodanie wpisu. Zazwyczaj płatności odbywają się dzięki wysłania sms-a na podany numer i wpisaniu kodu otrzymanego sms-em zwrotnym. Ceny sms-ów wahają się między 3 a 10 zł. Nie to jest taka spora zapłata jak za link bezpośredni ( o ile takie linki są dostępne w danym katalogu)
tj. właśnie dostępny haczyk katalogów. Link pośredni nie da nam wzrostu naszego PageRanku; może jedynie doprowadzić do niewielkiego wzrostu wejść ( o jakieś 17%).

Przed dodaniem wpisu powinieneś wejść do jakieś kategorii i sprawdzić czy są to linki bezpośrednie czy pośrednie.

Linki bezpośrednie są w formie:

http://advt.pl

z kolei bezpośrednie mają postać:

http://jakiskatalog.pl/index.php?strona=advt.pl

2. Wybór kategorii

Najpowszechniejszym błędem popełnianym przy dodawaniu strony do katalogu jest brak analizy poszczególnych kategorii tak, by wybrać odpowiednią do naszej witryny.

by określić w najwyższym stopniu odpowiednia kategorię, wprowadź do wyszukiwarki w katalogu słowa główne Twojej strony (zobacz w tagu keywords) i przeanalizuj uzyskane wyniki. Zwróć uwagę na to w jakiej kategorii znajdują się znalezione strony. Sprawdź jaka kategoria najczęściej się powtarza. Jeżeli znalazłeś taką kategorię, powinna być ona odpowiednia dla Twojej witryny

Przykład: Wyszukujemy strony o słowie głównym: "reklama".


Katalogi typu QLWEB mają sposobność sugerowania nowej kategorii co jest wspaniałą rzeczą dla stron (czyt. dla administratorów stron), dla których dostępne kategorie w katalogu nie pasują do zawartości i tematyki strony. Dodatkowo ten typ katalogów posiada wbudowany system automatycznego pobierania danych z metatagów. Dlatego upraszczają nam dodawanie wpisu ( nie trzeba ręcznie wpisywać tytułu, opisu, słów głownych i tym podobne)

3. Tworzenie efektownego tytułu witryny

W większości przypadków tytuł strony (title) zawiera nazwę spółki, serwisu internetowego czy portalu. Redaktorzy katalogów sprawdzają czy nazwa spółki, serwisu internetowego czy portalu znajduje się oficjalnie na dodawanej stronie. Jeżeli witryna nie posiada nazwy spółki na stronie albo nazwa spółki jest niewiele widoczna powinieneś sprawić, > by nazwa spółki stała się widoczna na stronie głównej, w nagłówku, w stopce albo w dziale: "O nas", "wiadomości" i tym podobne))

Redaktorzy oprócz tego, iż sprawdzają obecność nazwy spółki, serwisu internetowego czy portalu, sprawdzają również autentyczność danych kontaktowych. Porównują wprowadzone przy dodaniu strony tj, adres email, imię i nazwisko i opcjonalnie adres.
jeżeli dane nie będą się zgadzały wpis najprawdopodobniej nie zostanie dodany.

4. Tworzenie efektownego opisu

Po określeniu w najwyższym stopniu efektownej kategorii pora na efektowny opis. Powróćmy teraz do znalezionych stron przy wpisywaniu Twoich słów głownych. Zwróć uwagę na ich opisy. > jeżeli opisy innych witryn nie przekraczają 20 symbolów masz prawo przypuszczać, iż redaktor preferuje opis o długości 20 symbolów.
Nie sugeruj się zbytnio innymi opisami tzn. nie "odgapiaj" stylu i budowy. Twój opis musi być unikalny! Wejdź na własną stronę i popatrz jak pisałeś na stronie głównej. Część możesz skopiować i trochę przekształcić tak, > by w katalogu było podobny opis do opisu na stronie głównej. Zawsze trzymaj się swojego stylu i pamiętaj o ograniczeniach w danym katalogu (dotyczy długości opisu, tytułu itp)

patrz również:

lista katalogów

jeśli trzymałeś się powyższych porad to na pewno Twoja witryna znajduje się we właściwych katalogach i we właściwych kategoriach. > jeśli jednak okaże się, iż moderator odrzucił Twój wpis nie podając powody, napisz do niego maila i zapytaj się z jakiego powodu go odrzucił. Po podaniu powody spróbuj zastanowić się czy Twoja witryna nie łamie przepisu danego katalogu. > jeśli okazało się, iż złamała jeden z pkt.ów danego przepisu, postaraj się naprawić ten błąd, gdyż da to Tobie pewność, iż moderator innego katalogu nie odrzuci Twojego wpisu, bo wszystkie katalogi mają podobne przepisy.

Po naprawieniu danego błędu możesz wysłać do moderatora albo administratora katalogu odwołanie podając w nim date zgłoszenia witryny, login ( > jeżeli był wymagany), hasło (( > jeżeli wymagane), adres URL, tytuł, opis i słowa główne. Teraz pozostanie Ci czekać na pozytywne rozpatrzenie twojego odwołania poprzez moderatora albo administratora. Postępuj tak tylko (( > jeżeli katalog jest na prawdę wartościowy tzn. (( > jeżeli posiada wysoki PageRank albo (( > jeżeli uprzednio zapłaciłeś za wpis dzięki SMS-a. ( w razie negatywnego rozpatrzenia Twojego odwołania masz prawo do wystąpienia o zwrot pieniędzy wydanych za opłacenie usługi dodania strony do katalogu)
Życzę Ci efektywnego pozycjonowania i sporych zysków z witryny.
  • Dodano:
  • Autor: