Jak działa Gaźnik
Do czego Gaźnik: Urządzenie wytwarzające mieszankę paliwowo-powietrzną wykorzystywaną do zasilania silnika benzynowego. Mimo rozpowszechnienia układów wtryskowych nadal jest służący w motocyklach i autach starszej konstrukcji (wszystkie nowe samochody sprzedawane w Polsce zaopatrzone są już we wtrysk paliwa). W układach wtryskowych paliwo do wtryskiwaczy dostarczane jest pod ciśnieniem, a o wtryskiwanej ilości decyduje układ sterujący (najczęściej komputer). W gaźniku z kolei powietrze samo wysysa sobie odpowiednią liczba benzyny. Na liczba rozpylanego paliwa mają wpływ przedmioty regulacyjne (zwężki, dysze, rurki emulsyjne i tym podobne). Zmiana nastawów wymaga rozebrania gaźnika i zamiany tych części. Gaźnik to urządzenie sprzed czasów elektroniki, efektywnie wypełniające własne zadanie, aczkolwiek o bardzo ograniczonej możliwości dostosowywania się do zmiany warunków (gęstość powietrza, temperatura i tym podobne))). Skład wytwarzanej mieszanki trudno precyzyjnie regulować i regularnie jest on daleki od optymalnego (Lambda). Przez wzgląd na tym gaźnikowe układy zasilania nie są w stanie sprostać wyśrubowanym wymogom czystości spalin, nawet w razie rozwiązań z elektronicznym korygowaniem składu mieszaki, popularnych jeszcze dziesięć lat temu. Sam gaźnik opiera się na prostej zasadzie działania, aczkolwiek w praktyce bywa nadzwyczajnie skomplikowanym urządzeniem (wiele bardziej zawiłym niż wtrysk jednopunktowy). Najważniejszym elementem jest gardziel, poprzez którą przelatuje powietrze zasysane poprzez silnik. Dzięki dużej prędkości przepływu zasysa ono z umieszczonego centralnie rozpylacza kropelki paliwa, które tworzą mieszankę. Pedał gazu jest połączony z przepustnica, która dławi bądź otwiera przelot gaźnika, zwiększając dopływ powietrza i paliwa (tym samym rosną także obroty). Gaznik musi być zaopatrzony w liczne układy: umożliwiający rozruch na zimno (ssanie), podtrzymujący pracę na wolnych obrotach (gdy przepustnica jest zamknięta), wzbogacający mieszankę przy przyspieszaniu i tym podobne)))) Z racji na kierunek przepływu paliwa wyróżniamy gaźniki boczno ssące, górno ssące i dolno ssące (opadowe). Gaźniki bywają bardzo rozbudowane, wielodyszowe, wielogardzielowe, z kilkoma komorami pływakowymi. Fundamentalne założenia pozostały jednak praktycznie takie same. W pierwszych gaźnikach benzyna wypływała grawitacyjnie (albo na przykład sącząc się po bawełnianych sączkach) do zbiornika umieszczonego ponad nagrzewaczem i parując dostawała się w formie gazowej do powietrza kierowanego do silnika. Stąd wzięła się nazwa gaźnik. Spotkać się także można z określeniem karburator, a więc nawęglacz
Jak działa Gaźnik nie działa G.
- Co znaczy Geometria Układu Jezdnego:
- Porównanie zawieszenia, które wpływają na współpracę koła z jezdnią. Fundamentalne parametry charakteryzujące ustawienie kół to zbieżność, kąt pochylenia kota, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. W zależności gaźnik co znaczy.
- Krzyżówka Gmp:
- Dlaczego zobacz górny martwy pkt gaźnik krzyżówka.
- Co to jest Gdi:
- Jak lepiej Ustalenie rodziny silników benzynowych Mitsubishi z bezpośrednim wtryskiem gaźnik co to jest.
- Słownik Górny Martwy Punkt:
- Kiedy Pkt., gdzie przemieszczający się wewnątrz cylindra tłok osiąga najwyższe położenie. Odpowiada on w silniku czterosuwowym początkowi suwów pracy albo ssania gaźnik słownik.
- Czym jest Gokart:
- Od czego zależy minisamochodzik wyścigowy, napędzany silnikiem motocyklowym. Powstał (podobnie jak motorynka, a więc mały motorower) w momencie II wojny światowej jako zabawka konstruowana z niepotrzebnych gaźnik czym jest.