Co znaczy Uczelnia dzieląca się wiedzą
Słownik: Wakacje za pasem, lecz uczelnie wyższe nie odpoczywają. Studenci Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego już po raz szósty prowadzą w wakacje lekcje angielskiego dla dzieci z warszawskich szkół podstawowych.
Definicja:
W tym roku akcja ta zbiega się z rocznicą 15 lat działalności Szkoły, która kształci aktualnie ok. 5500 studentów, zatrudnia ponad 350 wykładowców, prowadząc wymianę profesorską i studencką z 53 ośrodkami akademickimi na całym świecie.
Z angielskim za pan brat
Od 2003 r. Studium Języków Obcych prowadzi nieodpłatnie działania na rzecz społeczności lokalnej pod hasłem "Angielski dla dzieci z sąsiedztwa" współpracując z trzema zaprzyjaźnionymi szkołami podstawowymi z ulic Bytnara, Domaniewskiej i Niegocińskiej. W lipcu ekipa piętnaściorga dzieci w wieku 7-12 lat uczy się angielskiego pod opieką przeszkolonych metodycznie studentów. Zajęcia odbywają się cztery razy w tygodniu. Nauczyciele - studenci pod okiem opiekuna merytorycznego uczą poprzez zabawę, w pogodnej atmosferze i bez stresu. Nauka dzieje się w specjalnie przygotowanych salach komputerowych, w których są prowadzone zajęcia z wykorzystaniem technik multimedialnych. Na koniec kursu dzieci otrzymają szczególny certyfikat.
„Najważniejszym celem akcji jest, tak aby dzieci polubiły język angielski i przekonały się, iż łatwo się go nauczyć, a edukacja może być przyjemnością. Dzieci są chwalone i nagradzane za własne osiągnięcia i chęć do edukacji, co z pewnością przyczyni się do ich sukcesu w dalszej nauce języka angielskiego.” – mówi Agata Jankowska z Uczelni Łazarskiego.
Trzeba kształcić po angielsku
Posługiwanie się językiem angielskim w stopniu biegłym to dziś życiowa konieczność. Badania prowadzone na polskim rynku w 2007 r. poprzez firmę Sedlak & Sedlak dowiodły, iż pracownicy, którzy znają angielski, zarabiają o 30% od swoich kolegów, którzy nie posiadają takich zdolności. Znajomość tego języka to dziś jedna z najważniejszych zdolności przydatnych na rynku pracy. Niestety z badań Eurostatu wynika, iż jedynie 29% deklaruje znajomość angielskiego, przy średniej unijnej na poziomie 51%.
Okazuje się, iż dziś nie wystarczy już nauka angielskiego tylko w ramach zajęć szkolnych. To zbyt niewiele, by biegle posługiwać się tym językiem. Trzeba jak najszerzej używać z możliwości edukacji tego języka poprzez Internet. Prawdziwym przełomem służącym poprawie znajomości angielskiego poprzez Polaków mogłoby stać się wprowadzenie do szkół i uczelni nauczania dwujęzycznego i programów anglojęzycznych wykonywanych we współpracy z zagranicznymi partnerami.
W tym kierunku zmierza właśnie Uczelnia Łazarskiego. Chcąc utworzyć studentom warunki do edukacji na światowym poziomie, Uczelnia nawiązała kilka lat temu ścisłą współpracę z University of Wales oferując anglojęzyczne studia licencjackie i magisterskie, których absolwenci otrzymują dwa dyplomy: polski i brytyjski. Następne programy anglojęzyczne tworzone są we współpracy z uniwersytetami amerykańskimi: Georgetown w Waszyngtonie, Kentucky w Lexington i Wisconsin w La Crosse. Szkoła ubiega się o uzyskanie w 2010 r. akademickiej akredytacji, dzięki której polscy studenci będą otrzymywać w okolicy dyplomu polskiego również amerykański.
Podejmując działania na rzecz społeczności lokalnej Łazarski pokazuje, iż misją szkoły wyższej we współczesnym świecie jest dzielenie się wiedzą nie tylko ze studentami, lecz i społecznością, w której szkoła funkcjonuje
Z angielskim za pan brat
Od 2003 r. Studium Języków Obcych prowadzi nieodpłatnie działania na rzecz społeczności lokalnej pod hasłem "Angielski dla dzieci z sąsiedztwa" współpracując z trzema zaprzyjaźnionymi szkołami podstawowymi z ulic Bytnara, Domaniewskiej i Niegocińskiej. W lipcu ekipa piętnaściorga dzieci w wieku 7-12 lat uczy się angielskiego pod opieką przeszkolonych metodycznie studentów. Zajęcia odbywają się cztery razy w tygodniu. Nauczyciele - studenci pod okiem opiekuna merytorycznego uczą poprzez zabawę, w pogodnej atmosferze i bez stresu. Nauka dzieje się w specjalnie przygotowanych salach komputerowych, w których są prowadzone zajęcia z wykorzystaniem technik multimedialnych. Na koniec kursu dzieci otrzymają szczególny certyfikat.
„Najważniejszym celem akcji jest, tak aby dzieci polubiły język angielski i przekonały się, iż łatwo się go nauczyć, a edukacja może być przyjemnością. Dzieci są chwalone i nagradzane za własne osiągnięcia i chęć do edukacji, co z pewnością przyczyni się do ich sukcesu w dalszej nauce języka angielskiego.” – mówi Agata Jankowska z Uczelni Łazarskiego.
Trzeba kształcić po angielsku
Posługiwanie się językiem angielskim w stopniu biegłym to dziś życiowa konieczność. Badania prowadzone na polskim rynku w 2007 r. poprzez firmę Sedlak & Sedlak dowiodły, iż pracownicy, którzy znają angielski, zarabiają o 30% od swoich kolegów, którzy nie posiadają takich zdolności. Znajomość tego języka to dziś jedna z najważniejszych zdolności przydatnych na rynku pracy. Niestety z badań Eurostatu wynika, iż jedynie 29% deklaruje znajomość angielskiego, przy średniej unijnej na poziomie 51%.
Okazuje się, iż dziś nie wystarczy już nauka angielskiego tylko w ramach zajęć szkolnych. To zbyt niewiele, by biegle posługiwać się tym językiem. Trzeba jak najszerzej używać z możliwości edukacji tego języka poprzez Internet. Prawdziwym przełomem służącym poprawie znajomości angielskiego poprzez Polaków mogłoby stać się wprowadzenie do szkół i uczelni nauczania dwujęzycznego i programów anglojęzycznych wykonywanych we współpracy z zagranicznymi partnerami.
W tym kierunku zmierza właśnie Uczelnia Łazarskiego. Chcąc utworzyć studentom warunki do edukacji na światowym poziomie, Uczelnia nawiązała kilka lat temu ścisłą współpracę z University of Wales oferując anglojęzyczne studia licencjackie i magisterskie, których absolwenci otrzymują dwa dyplomy: polski i brytyjski. Następne programy anglojęzyczne tworzone są we współpracy z uniwersytetami amerykańskimi: Georgetown w Waszyngtonie, Kentucky w Lexington i Wisconsin w La Crosse. Szkoła ubiega się o uzyskanie w 2010 r. akademickiej akredytacji, dzięki której polscy studenci będą otrzymywać w okolicy dyplomu polskiego również amerykański.
Podejmując działania na rzecz społeczności lokalnej Łazarski pokazuje, iż misją szkoły wyższej we współczesnym świecie jest dzielenie się wiedzą nie tylko ze studentami, lecz i społecznością, w której szkoła funkcjonuje