zarabiaj sporcie udział co to jest
Definicja: słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Zarabiaj na sporcie, weź udział w przygotowaniach do Euro 2012

Słownik: Zakończone sukcesem Hiszpanii Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2008 pokazują, iż można mówić także o ekonomicznym sukcesie tej imprezy.
Definicja: Następną - pierwszy raz w historii - przygotują Polska i Ukraina. Ma to wielkie znaczenie dla całej gospodarki i stwarza szerokie możliwości dla inwestorów - począwszy od notowanych na giełdzie spółek aż po niewielkie rodzinne spółki i szeroką grupę drobnych graczy, na przykład posiadaczy jednostek funduszy inwestycyjnych.

by dostrzec możliwości, które stwarza przygotowanie Euro 2012, warto podsumować zakończone właśnie ME w 2008 r. -Najważniejszą wskazówką dla inwestorów powinno być to, iż i tak gigantyczne dochody z tego typu imprez, z roku na rok rosną - podkreśla Jarosław Lis, zarządzający subfunduszem UniAkcje Mistrzostwa Europy 2012. Aczkolwiek za wcześnie jeszcze >>by oszacować całkowite opłaty i zarobek wszystkich branż gospodarki związanych z Euro 2008, znane są już szacunki UEFA. Wiadomo iż dochód z tegorocznych ME będzie mniej więcej o 45 proc. większy niż z imprezy zorganizowanej cztery lata temu poprzez Portugalię. UEFA szacuje, iż przychody z zakończonego właśnie w Austrii i Szwajcarii turnieju wyniosą 1,3 mld euro. Za cztery lata, kiedy gospodarzami będą Polska i Ukraina, na pewno będą one jeszcze większe.

wielka machina medialna

Na samych mistrzostwach, czyli pomijając nadzwyczajnie dochodowy dla spółek faza przygotowań, najwięcej zarobiły oczywiście spółki medialne. To właśnie sprzedaż praw medialnych, których cena systematycznie rośnie stanowiła główne źródło przychodów UEFA z Euro 2008 (ponad 800 mln euro co daje około 64 procent całości przychodów). W czasie gdy eksperci już zacierają ręce na mające się odbyć w RPA Mistrzostwa Świata i następne Mistrzostwa Europy. Szacują, iż cena praw medialnych do ME w 2012 r. przekroczy mld euro, a niewykluczone iż będzie to znacząco więcej.

Trzeba gdyż pamiętać, iż piłkarskie potyczki to w pierwszej kolejności >wielka machina medialna, którą należy wiązać już nie tylko z telewizją. Rewolucję jaka dokonuje się w tej dziedzinie obrazują nie tylko transmisje meczów w telefonach komórkowych, lecz także pękające w szwach strony internetowe. Serwis Euro2008.com cieszył się ponad podwójnie większą popularnością niż strona funkcjonująca w trakcie poprzedniego turnieju. Wg spółki UEFA Media Technologies, zarządzającej oficjalną witryną trwających na boiskach Austrii i Szwajcarii Mistrzostw Europy w piłce nożnej, w czerwcu odwiedziło ją 42 mln użytkowników z ponad 200 państwoów. Od momentu uruchomienia serwisu w połowie kwietnia, zanotował on ponad mld odsłon.

Na reklamach zarabiały również stacje telewizyjne, które nie miały praw do pokazywania stosunku z meczów. Sporo z nich przygotowało mimo to studia, gdzie można było wysłuchać komentarzy, wywiadów, zobaczyć relację na żywo z miejsca gdzie miał być rozgrywany mecz. A to przyciąga reklamodawców.

Za organizację ME-2008 odpowiadała specjalnie na tą okazję powołana poprzez Europejską Unię Piłkarską spółka UEFA Euro-2008 SA. Jej budżet wyniósł 234 mln euro. Każdy taki turniej ma również grupę mocnych sponsorów. W razie Euro 2008 w gronie partnerów strategicznych znaleźli się: Carlsberg, Coca-Cola, Hyundai/Kia, JVC, MasterCard i McDonald's. Te spółki stale współpracują z UEFA przy organizacji wielu innych imprez. Następna ekipa to sponsorzy Euro-2008: a więc Adidas, Canon, Castrol i Continental. Można jednak powiedzieć "co państwo to obyczaj", dlatego oba państwa współorganizujące Euro 2008 dodatkowo wybrały jeszcze po czterech tak zwany sponsorów narodowych z takich branż jak bankowa, pocztowa i telekomunikacyjna.

Czerwcowy turniej po stronie zysków zapisali sprzedawcy koszulek piłkarskich i T-shirtów. Wg wstępnych danych, w maju i czerwcu stroje drużyn uczestniczących w ME cieszyły się dziesięciokrotnie większym powodzeniem niż zazwyczaj. Sieć Hervis poinformowała, iż wyłącznie koszulek reprezentacji Austrii sprzedano 60 tys. sztuk. Świetnie prosperowała branża gastronomiczna i alkoholowa. O dwadzieścia proc. wzrosły obroty spółki Brau Union, zajmującej się sprzedażą napojów alkoholowych. Aczkolwiek to tylko sukces sezonowy, który należy wiązać już z samą imprezą, a nie przygotowaniami, na zarobki nie mogą narzekać również piekarze i restauratorzy. Ich obroty znacząco wzrosły, a z danych Austriackiej Izby Pracy wynika, iż podwyżki cen w kawiarniach w centrum Wiednia wyniosły od kilku do kilkunastu proc..

Warto jeszcze wspomnieć o takich przychodach jak prawa marketingowe ( około 280 mln euro), a więc sposobność rozprowadzania ok. trzech tys. licencjonowanych wytwórów Euro 2008 (maskotek, koszulek, czapeczek, i tym podobne), tak zwany corporate hospitality, a więc pakiety obejmujących między innymi zakwaterowanie w hotelach, idealne miejsca na stadionie, obsługę cateringową i dodatkowe programy (130 mln euro), sprzedaż ponad miliona biletów (90 mln). Jeżeli od tych wpływów odjąć opłaty, możemy oszacować iż sama UEFA zarobi "na czysto" ( około 250 mln euro. To blisko 22 mln więcej niż przy Euro 2004.

w czasie gdy sporo austriackich i szwajcarskich przedsiębiorstw realizowało wielkie zyski jeszcze na kroku przygotowań do mistrzostw, czyli budowy stadionów, bazy hotelowej, gastronomicznej, i tym podobne)) W kontekście przyszłych mistrzostw Euro 2012 warto również wziąć pod uwagę fakt, iż Polska ma w tej kwestii znacząco więcej do nadrobienia, jak choćby wybudowanie i modernizację wielu odcinków dróg, co stwarza jeszcze lepszą okazję do zarobku dla krajowych spółek, a co za tym idzie polskich inwestorów.

obszar finansowy potrafi grać

- O potencjalnych zyskach związanych z Euro 2012 trzeba myśleć już dziś. Odpowiednikiem może być subfundusz UniAkcje Mistrzostwa Europy 2012 z oferty Union Investment. Inwestor kupując tylko jednostki uczestnictwa, naprawdę staje się posiadaczem papierów całego spektrum spółek, w dodatku szczegółowo dobranych poprzez specjalistów od kierowania. Taki plan ma przynieść ponadprzeciętny zysk, ponieważ przecież Euro to ponadprzeciętne wydarzenie - zaznacza Jarosław Lis.