Co znaczy Nieletnia seksualność
Słownik: Amerykańska organizacja Family Violence Partnership walczy z wykorzystywaniem seksualnym nieletnich. Uderzenie jest bardzo silne. Na plakatach umieszczono ciała dojrzałych kobiet z twarzami dziewczynek.
Definicja:
Kampania socjalna przygotowana poprzez agencję Serve z Milwaukee wywołała burzę. Z billboardu patrzy na nas twarz młodej dziewczynki. Ona skupia naszą uwagę niewinnym spojrzeniem i dziecinnym jeszcze uśmiechem. To co rzuca się w oczy i kuje niemiłosiernie to monstrualny biust i pomalowane paznokcie. W tle widać hasła, które w sposób dobitny mówią, iż kto uprawia seks z nieletnią, jest przestępcą. Nie istotne, iż wygląda ona jak dojrzała kobieta. To wciąż dziecko.
Twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na bardzo ważną sprawę: to, iż dziewczyna jest dojrzała płciowo, nie oznacza, iż jest dojrzała emocjonalnie i tym samym gotowa psychicznie do współżycia.
Najwięcej kontrowersji budzi hasło: „Ma ciało, lecz to jeszcze nie oznacza, iż ma mózg”. Może spowodować protesty z racji na szowinistyczne brzmienie. Na domiar złego, umieszczone zostało na plakacie przedstawiającym Afroamerykanę. To może rozsierdzić czarnoskórych mieszkańców stanach zjednoczonych ameryki i prowokować do rasistowskich reakcji.
Twórcom reklamy zarzuca się także zbytnie eksponowanie zmysłowości żeńskiego ciała. Wg analityków reklamy, uwaga odbiorcy może skupić się tylko na tym elemencie plakatu, a główne przesłanie zostanie pominięte. Hasło umieszczone zostało przecież w tle, a to co widać na pierwszym planie to perwersyjne połączenie ponętnych żeńskich kształtów z dziecięcą buzią. To może nawet rozbudzić u niektórych rządzę.
Każda kampania socjalna polega na zasadzie szoku. Ma to nawet własna nazwę w branży reklamowej- shockvertising
Kampania socjalna przygotowana poprzez agencję Serve z Milwaukee wywołała burzę. Z billboardu patrzy na nas twarz młodej dziewczynki. Ona skupia naszą uwagę niewinnym spojrzeniem i dziecinnym jeszcze uśmiechem. To co rzuca się w oczy i kuje niemiłosiernie to monstrualny biust i pomalowane paznokcie. W tle widać hasła, które w sposób dobitny mówią, iż kto uprawia seks z nieletnią, jest przestępcą. Nie istotne, iż wygląda ona jak dojrzała kobieta. To wciąż dziecko.
Twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na bardzo ważną sprawę: to, iż dziewczyna jest dojrzała płciowo, nie oznacza, iż jest dojrzała emocjonalnie i tym samym gotowa psychicznie do współżycia.
Najwięcej kontrowersji budzi hasło: „Ma ciało, lecz to jeszcze nie oznacza, iż ma mózg”. Może spowodować protesty z racji na szowinistyczne brzmienie. Na domiar złego, umieszczone zostało na plakacie przedstawiającym Afroamerykanę. To może rozsierdzić czarnoskórych mieszkańców stanach zjednoczonych ameryki i prowokować do rasistowskich reakcji.
Twórcom reklamy zarzuca się także zbytnie eksponowanie zmysłowości żeńskiego ciała. Wg analityków reklamy, uwaga odbiorcy może skupić się tylko na tym elemencie plakatu, a główne przesłanie zostanie pominięte. Hasło umieszczone zostało przecież w tle, a to co widać na pierwszym planie to perwersyjne połączenie ponętnych żeńskich kształtów z dziecięcą buzią. To może nawet rozbudzić u niektórych rządzę.
Każda kampania socjalna polega na zasadzie szoku. Ma to nawet własna nazwę w branży reklamowej- shockvertising