produkcja toreb reklamowych co to jest
Definicja: pewnych pułapek słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Produkcja toreb reklamowych joko proces wieloetapowy.

Słownik: Jeśli chcemy zamówić u producenta torby, w celu przeprowadzenia kampanii reklamowej, to warto zapoznać się z procesem ich powstawania i uniknięcia pewnych pułapek.
Definicja: Tematem tego artykułu są mechanizmy produkcyjne, na które należy zwrócić uwagę w czasie planowania zamówienia foliowych toreb reklamowych z indywidualnym nadrukiem. Temat nie jest banalny o czym możemy przekonać się obserwując na codzień w czym ludzie noszą zakupy, w co spółki pakują własne materiały reklamowe, w co każdy z nas w czasie zakupów w hipermarketach pakuje własne niektóre towary. I co widzimy? Najczęściej są nieładne i rozrywają się, czyli nie spełniają swojej roli. Z czego to wynika?

Produkcja toreb jest procesem wieloetapowym. Standardowo torby reklamowe produkuje się z folii HDPE, LDPE i ich modyfikacji a więc z folii MDPE. Z folii HDPE (szeleszcząca) w większości przypadków produkuje się torby typu Koszulka - masowo rozdawane w hipermarketach i mniejszych sklepach. Z grubszej filii HDPE można produkować torby typu Market (uchwy w formie wycięcia na palce) albo Market DKT (uchwy w formie wycięcia na palce z dodatkową podklejką) uzyskując sukces "mrożonego szkła". Z folii LDPE (miękka) i MDPE ( sukces pośredni między HDPE i LDPE) wytwarza się torby Market, Market DKT albo Market z dogrzanymi rączkami.

Folie produkuje się z granulatów w procesie wytłaczania. Mechanizm ten nadaje jej określoną grubość i kolor. Jednak producenci regularnie zaniżają grubość folii. Ponadto regularnie do wytłaczania folii wykorzystują tak zwany regranulat, który oprócz zmielonej makulatury foliowej zawiera również przemielone szmaty i inne odpady. Wszystko w celu zaniżenia wydateków produkcji. Torby wykonane z takiego materiału nie mają gładkiej, błyszczącej powierzchni i będą się rozrywać, a w czasie procesu nadruku uzyskanie nasyconych kolorów staje się niemożliwe.

następnym ważnym czynnikiem jest nadruk, a więc powstanie projektu graficznego i sposób przeniesienia go na folię. Tutaj wielką rolę ma grafik, który przygotowuje przedtem utworzony projekt pod nadruk fleksograficzny (najbardzej niewdzięczny rodzaj druku). Musi to być wysokiej klasy specjalista, znający ten rodzaj druku.
kolejnym etapem jest wykonanie matryc fotopolimerowych przenoszących wzór graficzny z wałków drukujących na folię. Powinna wykonywać to wyspecjalizowana spółka mająca wzór kalibracyjny maszyny na której będzie realizowany nadruk. Szczególnie jeśli projekt jest typu "zdjęciowego" i drukowany jest z CMYK'a.

W procesie druku ważne znaczenie ma oczywiście sama maszyna drukująca i, o ile nie najważniejsze, zespół drukarzy. Najlepiej jak maszyna drukująca może tworzyć obrazy w wysokich rozdzielczościach (około 120 lpi - lines per inch) a drukarze w trakcie całego procesu stale kontrolują jego przebieg.
Po zadbaniu o poprawne spełnienie powyższych czynników związanych z drukiem uzyskamy nasycony, wyrazisty, dobrze spasowany obraz i unikniemy tego, iż planowana reklama stanie się antyreklamą.

Na trwałość toreb spory wpływ ma jakość wykonanych zgrzewów. jeśli zgrzana torba ma postrzępione brzegi albo zgrzewy są wręcz "przegrzane" (folia w tym miejscu jest prawie spalona) to w rezultacie jej przydatność spada do zera.

Mam nadzieję, iż opisany po krótce mechanizm produkcji toreb reklamowych pomoże czytelnikom uniknąć wielu rozczarowań po otrzymaniu gotowego produktu.
Reklamówki, podobnie jak samochody, różnią się jakością i klasą!
  • Dodano:
  • Autor: