różnicowego mechanizmu blokada co to jest
Definicja Blokada Mechanizmu Różnicowego. Co oznaczy albo całkowitej likwidacji różnicy prędkości.

Czy przydatne?

Jak działa Różnicowego Mechanizmu Blokada

Definicja z ang. DIFFERENTIAL LOCK, z niem. DIFFERENTIALSPERRE.

Definicja Blokada Mechanizmu Różnicowego: Mechaniczne urządzenie montowane w obudowie systemu różnicowego, wykorzystywane do ograniczenia albo całkowitej likwidacji różnicy prędkości obrotowej między kołami albo (przy napędzie na dwie osie) między osiami. Nazywane również "szpera" urządzenie zapobiega buksowaniu kół napędzanych w czasie ruszania na nawierzchni o słabej przyczepności albo przy nadmiarze mocy silnika i pomaga w uzyskaniu maksymalnego przyspieszenia, przez wzgląd na czym znajduje szerokie wykorzystanie w sportach samochodowych. W autach terenowych służąca jest regularnie blokada określana jako 100-procentowa, a więc łącząca obie półosie na sztywno. Z kolei w samochodach osobowych i sportowych blokada jest częściowa, co umożliwia ograniczony uślizg między kołami (na przykład 10, 30, 70 procent, gdzie liczby oznaczają, jaka część mocy przekazywanej na ślizgające koło będzie przeniesiona w skrajnym przypadku na koło mające przyczepność). W wielu nowoczesnych pojazdach (szczególnie z napędem na obie osie) służąca jest blokada sterowana elektronicznie, gdzie komputer decyduje, kiedy i w jakim stopniu ograniczyć uślizg, czyli różnicę w prędkości obrotowej kot albo osi napędzanych. Tu wykorzystuje się przedmioty wykonawcze elektrohydrauliczne

Inne definicje jak Blokada Mechanizmu Różnicowego na B.