Co znaczy NAJDROŻSZE DOMENY
Słownik: Spis najdroĹĽej sprzedanych domen na Ĺ›wiecie.
Definicja:
Jak wszystko, co nowe, zysk z lokaty kapitaĹ‚u w domeny internetowe jest bardzo niepewny. Mimo to wielu pionierów tego biznesu ulokowaĹ‚o spore Ĺ›rodki finansowe i nikt na tym jeszcze nie straciĹ‚. Oczywiste jest, ĹĽe za awangardÄ… pójdÄ… tĹ‚umy, o czym moĹĽemy siÄ™ przekonać na aukcjach, gdzie widać coraz wiÄ™cej domenowych tworów z kosmicznymi cenami. Rynek domen rozpoczyna wiÄ™c nabierać ludowego charakteru, a jako, ĹĽe rynek ten jest bardzo podobny do rynku nieruchomoĹ›ci, kaĹĽdy z nas musi sobie znaleźć miejsce w cyberprzestrzeni. Coraz wiÄ™cej ludzi rozpoczyna zakĹ‚adać własne interaktywne siedliska oferujÄ…c produkty, usĹ‚ugi czy cokolwiek innego i wyszukuje dla siebie najlepszych miejsc. Mimo, ĹĽe standardy do okreĹ›lania wartoĹ›ci domen sÄ… w trakcie rozwoju, to wĹ‚aĹ›nie ci, którzy ryzykujÄ…, osiÄ…gnÄ… w przyszĹ‚oĹ›ci najwiÄ™cej korzyĹ›ci, dlatego ĹĽe nazwy domen sÄ… unikatowe i rynek się kurczy. Przedstawiona spis okreĹ›la wg mojej wiedzy stan domen sprzedanych powyĹĽej 1 000 000 dolarów na 01.05.2007r.
PamiÄ™tajmy, ĹĽe domeny zostaĹ‚y zakupione z rozmaitych przyczyn. Czynniki motywujÄ…ce nabywców do zapĹ‚acenia tych wartoĹ›ci sÄ… przypisane do dziaĹ‚alnoĹ›ci nabywców. NaleĹĽy wiedzieć jednak, ĹĽe wiÄ™kszość tych domen zawiera sĹ‚owa główne, a wartość domen odzwierciedla zwrot z inwestycji, jaki moĹĽe osiÄ…gnąć nabywca.
Korneliusz Wieteska
Agencja Interaktywna Sylyx Sp. z o.o
Nazwa domeny | Stawka | Rok |
sex.com | 14 000 000$ | 2006 |
diamond.com | 7 500 000$ | 2006 |
bussines.com | 7 500 000$ | 1999 |
beer.com | 7 500 000$ | 2004 |
casino.com | 5 500 000$ | 2003 |
asseenontv.com | 5 100 000$ | 2002 |
korea.com | 5 000 000$ | 1999 |
shop.com | 3 500 000$ | 2005 |
worldwideweb.com | 3 500 000$ | 1996 |
altavista.com | 3 350 000$ | 1999 |
wine.com | 3 300 000$ | 1999 |
software.com | 3 200 000$ | 2005 |
eshow.com | 3 000 000$ | 1999 |
loans.com | 3 000 000$ | 1999 |
vodka.com | 3 000 000$ | 2006 |
creditcards.com | 2 750 000$ | 2004 |
dotnology.com | 2 500 000$ | 2000 |
tom.com | 2 500 000$ | 2000 |
autos.com | 2 200 000$ | 1999 |
coupons.com | 2 200 000$ | 1999 |
britain.com | 2 000 000$ | 2000 |
celebrities.com | 2 000 000$ | 2000 |
express.com | 2 000 000$ | 1999 |
telephone.com | 2 000 000$ | 2000 |
savings.com | 1 900 000$ | 2000 |
mortage.com | 1 800 000$ | 2000 |
branson.com | 1 600 000$ | 2006 |
deposit.com | 1 500 000$ | 2000 |
cameras.com | 1 500 000$ | 2006 |
tanberg.com | 1 500 000$ | 2007 |
fly.com | 1 500 000$ | 2000 |
marketingtoday.com | 1 500 000$ | 1999 |
vip.com | 1 400 000$ | 2003 |
men.com | 1 320 000$ | 2003 |
feedback.com | 1 200 000$ | 2000 |
mercury.com | 1 100 000$ | 2004 |
wallstreet.co | 1 030 000$ | 1999 |
fish.com | 1 020 000$ | 2005 |
topix.com | 1 000 000$ | 2007 |
PamiÄ™tajmy, ĹĽe domeny zostaĹ‚y zakupione z rozmaitych przyczyn. Czynniki motywujÄ…ce nabywców do zapĹ‚acenia tych wartoĹ›ci sÄ… przypisane do dziaĹ‚alnoĹ›ci nabywców. NaleĹĽy wiedzieć jednak, ĹĽe wiÄ™kszość tych domen zawiera sĹ‚owa główne, a wartość domen odzwierciedla zwrot z inwestycji, jaki moĹĽe osiÄ…gnąć nabywca.
Korneliusz Wieteska
Agencja Interaktywna Sylyx Sp. z o.o