Co znaczy Social media i jego wykorzystanie w biznesie
Słownik: Social Media Optimization i Social Media Optimization są dwoma nowymi terminami, które określają marketingowe zastosowanie trendu Social Media w promocji biznesu. Bardzo regularnie terminy te są mylone albo także stosowane zamiennie, co prawdopodobnie wyn
Definicja:
Social Media Optimization – definicja wprowadzone po raz pierwszy poprzez Rohit Bhargava z Ogilvy Public Relations z jego 5 Rules of Social Media Optimization (SMO) i taką optymalizację serwisu internetowego, która ułatwi jego promocję w społecznościach internetowych społecznościach internetowych..
Social Media Marketing –tworzenie treści i jej promocja w obrębie społeczności, komunikacja marketingowa z społecznościami internetowymi
definicje Social Media Optimization jest regularnie mylone albo także stosowane zamiennie z definicją Social Media Marketing, które tak faktycznie znaczy już samą zewnętrzną promocję treści w obrębie społeczności internetowych. Social Media Optimization jest więc wstępem do następnych działań w formie Social Media Marketing.
Mówiąc krótko Social Media Optimization odnosi się do mechanizmów, które zachodzą w obrębie witryny internetowej spółki, tymczasem Social Media Marketing ustala już te aktywności, które już wychodzących poza obręb samej witryny internetowej.
Social Media Marketing, podobnie jak linkbaiting, który jest swego rodzaju metodą SMM, powinien rozpoczynać się i kończyć na dostarczaniu konkretnej wartości dla innych ludzi. Wartość taka jest oczywiście rzeczą względną. Może ona oznaczać różne rzeczy dla różnych ludzi.
Przykładami pomysłów, które dostarczają wartość mogą być :
17 głównych zasad Social Media Optimization
Social Media Marketing i Social Media Optimization pomimo, iż nie wiążą się w sposób bezpośredni z wyszukiwarkami, coraz częściej stanowią istotny obiekt strategii promocji wytwórów i usług w wyszukiwarkach. Stanowią one coraz większy udział kampanii marketingowych, których celem jest zwiększanie popularności i używalności serwisów internetowych zarówno przez bezpośrednie zdobywanie użytkowników jak również przez zdobywanie linków do serwisu, zwiększających znaczenie serwisu w wyszukiwarkach.
Social Media Optimization – definicja wprowadzone po raz pierwszy poprzez Rohit Bhargava z Ogilvy Public Relations z jego 5 Rules of Social Media Optimization (SMO) i taką optymalizację serwisu internetowego, która ułatwi jego promocję w społecznościach internetowych społecznościach internetowych..
Social Media Marketing –tworzenie treści i jej promocja w obrębie społeczności, komunikacja marketingowa z społecznościami internetowymi
definicje Social Media Optimization jest regularnie mylone albo także stosowane zamiennie z definicją Social Media Marketing, które tak faktycznie znaczy już samą zewnętrzną promocję treści w obrębie społeczności internetowych. Social Media Optimization jest więc wstępem do następnych działań w formie Social Media Marketing.
Mówiąc krótko Social Media Optimization odnosi się do mechanizmów, które zachodzą w obrębie witryny internetowej spółki, tymczasem Social Media Marketing ustala już te aktywności, które już wychodzących poza obręb samej witryny internetowej.
Social Media Marketing, podobnie jak linkbaiting, który jest swego rodzaju metodą SMM, powinien rozpoczynać się i kończyć na dostarczaniu konkretnej wartości dla innych ludzi. Wartość taka jest oczywiście rzeczą względną. Może ona oznaczać różne rzeczy dla różnych ludzi.
Przykładami pomysłów, które dostarczają wartość mogą być :
- konkretna, wyróżniająca się spośród podobnych na rynku funkcjonalność, która nasza spółka oferuje i dzieli się nią
- forma wirusa marketingowego, wprowadzająca przedmioty zabawy (świetnym odpowiednikiem takiego wirusa była gra „Moherowe Berety” );
- ciekawa publikacja, wpisująca się kanon określonej niszy rynkowej; i i tym podobne
17 głównych zasad Social Media Optimization
- Przebuduj i udostępnij własną treść
- Ułatwiaj dodawanie zakładek do serwisów społecznościowych czy także dodawanie do ulubionych
- Nagradzaj linkowanie serwisu
- Pomóż rozpowszechniać się Twojej treści
- Nie bój się użycia Twojej treści
- Bądź źródłem informacji, nawet jeśli Ci to nie pomaga
- Nagradzaj wartościowych i pomocnych użytkowników
- Uczestnicz w życiu społeczności
- Znaj własną społeczność
- Twórz wartość i treść
- Bądź prawdziwy i wiarygodny
- Nie porzucaj korzeni.
- Bądź zawsze obecny
- Rozwijaj strategię SMO
- Maksymalizuj własne działania
- Wpisz taktyki SMO w strategię swojej spółki
- Nie obawiaj się wypuszczać idei i pozwalać innym ją przejmować
Social Media Marketing i Social Media Optimization pomimo, iż nie wiążą się w sposób bezpośredni z wyszukiwarkami, coraz częściej stanowią istotny obiekt strategii promocji wytwórów i usług w wyszukiwarkach. Stanowią one coraz większy udział kampanii marketingowych, których celem jest zwiększanie popularności i używalności serwisów internetowych zarówno przez bezpośrednie zdobywanie użytkowników jak również przez zdobywanie linków do serwisu, zwiększających znaczenie serwisu w wyszukiwarkach.