kampaniach adwords co to jest
Definicja: za bardzo przejmować, jako, iż nie mają one bezpośredniego przełożenia na same rezultaty.

Czy przydatne?

Co znaczy Co ma znaczenie w kampaniach AdWords ?

Słownik: W prowadzeniu kampanii AdWords można wyróżnić zarówno takie przedmioty, na które warto zwrócić szczególną uwagę i takie, którymi nie powinniśmy się za bardzo przejmować, jako, iż nie mają one bezpośredniego przełożenia na same rezultaty
Definicja:

AdWords – przedmioty niewiele istotne

Pozycja reklamy AdWords
Nadal jeszcze zbyt sporo osób przywiązuje sporą wagę do pozycji reklamy, walcząc zaciekle o pierwszą albo drugą pozycję w wynikach linków sponsorowanych. Liczy się zysk z reklamy, a nie jej pozycja (wyłączając szczególne przypadki, kiedy reklama pełni rolę PR i budowania wizerunku).

Działania i kwoty konkurencji
Optymalizując kampanię AdWords trzeba brać pod uwagę działania konkurencji, lecz tylko w takim stopniu, w jakim to jest niezbędne. Działania konkurencji trzeba wiązać z konkretną sytuacją rynkową. Słowa główne, które są opłacalne dla spółki konkurencyjnej mogą być nieopłacalne dla nas i odwrotnie – to, co jest nieopłacalne dla spółek konkurencyjnej może oznaczać spore zyski dla naszej spółki

liczba słów głownych dla linku AdWords
W reklamie AdWords liczy się jakość słów głownych, a nie ich >liczba. W niektórych przypadkach warto się reklamować na kilka tys. słów głownych, w innych naszą działalność charakteryzuje tylko jedno charakterystyczne dla nas wyraz główne

przedmioty ważne w prowadzeniu kampanii

Zysk z inwestycji
W zdecydowanej większości przypadków to jest najważniejszy współczynnik określający efektywność kampanii linku sponsorowanego AdWords. Istnieją przypadki, kiedy strategia reklamy AdWords nie jest zorientowana na maksymalizację ROI, lecz to są raczej rzadkie sytuacje i wynikają najczęściej z niezrozumienia zasad prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie.


kwoty płacone za linki sponsorowane
> kwoty płacone za linki sponsorowane AdWords warunkują regularnie wydatek prowadzenia kampanii, a przez to również ROI słów głownych. Im niższą stawkę zapłacimy za wyraz główne, tym niższy próg zyskowności tego słowa kluczowego. Z drugiej strony warto mieć na uwadze fakt, że nie zawsze niskie >> kwoty słów głownych oznaczają, iż nasze linki sponsorowane AdWords są opłacalne.

parametr Jakości AdWords
>>parametr Jakości AdWords regularnie ma główne znaczenie dla efektywności reklamy. Im wyższy >>>>parametr Jakości ma nasza reklama tym wyższe pozycje będzie osiągała nasza reklama w wynikach linków sponsorowanych i tym niższe >> kwoty będziemy musieli za nią płacić.

CTR linku sponsorowanego
Wysoki CTR regularnie przyczynia się do obniżania stawek płaconych za reklamę. Równocześnie jednak źle przygotowana reklama może sprawić, iż bardzo wysokiemu wskaźnikowi CTR linku będzie towarzyszyć bardzo niski poziom konwersji reklamy. Przypadek taka może mieć miejsce jeśli stworzymy reklamę, która będzie wyglądała bardzo zachęcająco z punktu widzenia użytkownika (będzie zachęcała do klikania reklamy), a równocześnie nie będzie ona odzwierciedlała rzeczywistego wyglądu naszej usługi albo produktu (na przykład reklama, która reklamuje niedrogą książkę za 20 złotych, nie mniej jednak na stronie docelowej reklamy okazuje się, iż podręcznik ta wspólnie z kosztami przesyłki będzie kosztować 40 złotych).

>>>>>parametr konwersji reklamy
Im większy proc. użytkowników, którzy kliknęli wykupione poprzez nas reklamy zdecyduje się na zakup naszych wytwórów i usług, tym wyższy zysk będzie przynosić nam reklama. W drastycznych przypadkach nawet bardzo niskie >> kwoty słów głownych mogą wiązać się ze utratami ponoszonymi na reklamie w AdWords jeśli nie będzie tym niskim stawkom towarzyszyć pewien min. poziom konwersji reklamy