masz dobry produkt miej co to jest
Definicja: tym przeciwieństwem jest „wyjątkowy” i trudno się z nim nie zgodzić słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Masz dobry produkt? Miej się na baczności!

Słownik: Co jest przeciwieństwem słowa „dobry”? W razie produktów i usług z pewnością nie „kiepski”. Seth Godin w książce pt. „Fioletowa Krowa” twierdzi, iż tym przeciwieństwem jest „wyjątkowy” i trudno się z nim nie zgodzić.
Definicja: Wyobraź sobie dowolną branżę, przykładowo linie lotnicze. Każda z spółek oferuje nowoczesne samoloty (inne zwykle nie wzbijają się w powietrze, aczkolwiek zdarzały się wyjątki), miłą obsługę na pokładzie, drinki, przekąski, w klasie biznesowej charakterystyczne bonusy jak sposobność podłączenia laptopa i tak dalej Oczywiście w usługę wliczona jest sposobność dotarcia do wybranego poprzez nas celu. Jednym wyrazem wszystko to, co być powinno.




Normalna krowa nikogo nie dziwi




Można więc o tych wszystkich liniach lotniczych powiedzieć, iż są „dobre”, gdyż oferują precyzyjnie to czego oczekujemy. „Kiepskie” mające na przykład Problem z dotarciem do punktu docelowego bądź szczycące się obsługą obrażającą podróżnych wskutek selekcji na rynku zniknęły z powierzchni ziemi. Tak więc „kiepski” jako ustalenie funkcjonujących spółek w rzeczywistości nie istnieje.




Czy jeżeli otworzysz nowe linie lotnicze oferujące tak samo „dobre” usługi jak wszystkie pozostałe przewidujesz dla siebie spektakularny efekt? Co przyciągnie klientów właśnie do Ciebie? Możliwe, iż kochasz samoloty, całkiem prawdopodobne także, iż szanujesz swoich podróżnych, a jedzenie na pokładzie masz absolutnie wyjątkowe. Jednak jeszcze pewniejsze to jest, iż właściciele wszystkich pozostałych linii myślą o sobie precyzyjnie to samo, a Ty w rezultacie giniesz w potoku przeciętniactwa.




"Fioletowa krowa" smaczne mleko daje




Rozwiązaniem jest... hodowla „Fioletowej Krowy”, a więc powstanie usługi dającej coś wyjątkowego, a co za tym idzie, nowego. Być może nie dla wszystkich i nie na każdą kieszeń, lecz „Fioletowa Krowa” zapewni Ci stałych klientów, którym do chwili obecnej brakowało czegoś w nijakiej ofercie konkurencji. Nie bój się krytyki, nie chowaj się w tłum, stwórz coś za co będą wskazywać Cię palcami. Stare porzekadło mówi, iż najważniejsze aby o Tobie gadali – nie istotne jak. I to prawda ! powstanie linii lotniczych z jedynym w swoim rodzaju symulowanym uprowadzeniem samolotu będzie oczywiście pomysłem szalonym, dla wielu wręcz chorym, lecz ludzie szukający silnych wrażeń będą zachwyceni.





Oczywiście powyższy przykład został lekko przerysowany dla lepszego zobrazowania tematu. istotne jednak, iż taka usługa niesie za sobą dosłownie darmową reklamę. Nazwana poprzez Setha Godina ekipa tak zwany „wczesnych naśladowców” rozpuszczać będzie wieści o wyjątkowej ofercie Twojej spółki. Najprawdziwsza poczta pantoflowa okaże się skuteczniejszą bronią marketingową niż spoty reklamowe wykupione w najwspanialszym czasie antenowym jednego z kanałów telewizyjnych. Ludzie zaczną informować się wzajemnie za pośrednictwem wszystkich możliwych mediów, a dziś w dobie internetu i telefonii komórkowej to wręcz ognisty potencjał.




Dzisiejszy rynek wypchany jest po brzegi identycznymi ofertami. Nie ma miejsca dla następnych, takich samych, krzyczących do nas (na nas?) z ekranów telewizyjnych i głośników radiowych. Rozwiązanie przynosi „Fioletowa Krowa”, której hodowla jest zadaniem trudnym i mimo wszystko ryzykownym, ale w tej sytuacji większym hazardem wydaje się być zrobienie czegoś precyzyjnie tak samo jak wszyscy przedtem
  • Dodano:
  • Autor: