Co znaczy Czy wyborcy mają także wirtualne wymagania?
Słownik: Jeżeli politykę uznamy za walkę o głosy wyborców to toczy się ona na wielu frontach - także w Internecie. Aby trafić do internetowego elektoratu trzeba mieć odpowiednią amunicję. Wyborcy znają jej kaliber.
Definicja:
Wg najnowszego raportu "Rhetoric, Reality and the Internet: What Do Voters Really Want?" zdania specjalistów marketingu politycznego i wyborców na temat potencjału Internetu w kampanii wyborczej są różne. Kto ma rację?
Spece od marketingu politycznego wiedzą lepiej...
Badanie zostało przeprowadzone e-Voter Institute i HCD Research. Jedna czwarta badanych specjalistów od marketingu politycznego stwierdziła, iż serwis internetowy kandydata na rzecz którego pracowali, stanowił efektywne narzędzie komunikacji z wyborcami. Ok. 46% konsulantów politycznych poddanych ankiecie uznało, iż najskuteczniejszą sposobem zbudowania bazy lojalnych wyborców jest połączenie e-mail marketingu, z marketingiem bezpośrednim i eventowym. Czyżbyśmy się doczekali politycznego marketingu 360 stopni?
...wyborcy i tak wiedzą własne...
Opinie marketerów dotyczące zastosowania narzędzi internetowych w kampanii są o sporo bardziej powściągliwe od zdania wyborców na ten temat. 87% aktywnie głosujących wyborców miało kontakt ze stroną internetową kandydata na którego głosowali. 70% z nich spodziewało się podejmowania konkretnych akcji za pośrednictwem serwisu - na przykład zbiórek pieniędzy. sporo internetowych witryn kandydatów jednak nie spełniało tych oczekiwań.
...kto u nas coś wie?
Dwóch na trzech pytanych wyborców stwierdziło, iż kojarzy konkretne reklamy displayowe i wideo kandydatów biorących udział w kampanii. W czasie gdy tylko ok. 5% specjalistów od marketingu politycznego uważa te formy reklamy za skuteczne. Jak widać rozbieżność w poglądach jet dosyć spora.
Badanie "Rhetoric, Reality and the Internet: What Do Voters Really Want?" zostało przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych. Ciekaw jestem, jakie aby były jego rezultaty w Polsce? Przy okazji przekonalibyśmy się ilu rodzimych ekspertów od marketingu politycznego potrafi powiedzieć cokolwiek o promocji politycznej.;-)
Grzegorz Skuza
Spece od marketingu politycznego wiedzą lepiej...
Badanie zostało przeprowadzone e-Voter Institute i HCD Research. Jedna czwarta badanych specjalistów od marketingu politycznego stwierdziła, iż serwis internetowy kandydata na rzecz którego pracowali, stanowił efektywne narzędzie komunikacji z wyborcami. Ok. 46% konsulantów politycznych poddanych ankiecie uznało, iż najskuteczniejszą sposobem zbudowania bazy lojalnych wyborców jest połączenie e-mail marketingu, z marketingiem bezpośrednim i eventowym. Czyżbyśmy się doczekali politycznego marketingu 360 stopni?
...wyborcy i tak wiedzą własne...
Opinie marketerów dotyczące zastosowania narzędzi internetowych w kampanii są o sporo bardziej powściągliwe od zdania wyborców na ten temat. 87% aktywnie głosujących wyborców miało kontakt ze stroną internetową kandydata na którego głosowali. 70% z nich spodziewało się podejmowania konkretnych akcji za pośrednictwem serwisu - na przykład zbiórek pieniędzy. sporo internetowych witryn kandydatów jednak nie spełniało tych oczekiwań.
...kto u nas coś wie?
Dwóch na trzech pytanych wyborców stwierdziło, iż kojarzy konkretne reklamy displayowe i wideo kandydatów biorących udział w kampanii. W czasie gdy tylko ok. 5% specjalistów od marketingu politycznego uważa te formy reklamy za skuteczne. Jak widać rozbieżność w poglądach jet dosyć spora.
Badanie "Rhetoric, Reality and the Internet: What Do Voters Really Want?" zostało przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych. Ciekaw jestem, jakie aby były jego rezultaty w Polsce? Przy okazji przekonalibyśmy się ilu rodzimych ekspertów od marketingu politycznego potrafi powiedzieć cokolwiek o promocji politycznej.;-)
Grzegorz Skuza