Co znaczy W Sopocie chcą efektywniej wykładać przedmioty matematyczno-przyrodnicz
Słownik: Wspólny projekt edukacyjny przygotują Gmina Miasta Sopotu i Politechnika Gdańska. W sopockich szkołach nie tylko wzrosnąć ma jakość kształcenia w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych, lecz i jego efektywność.
Definicja:
Porozumienie w tej sprawie podpiszą rektor Politechniki Gdańskiej i prezydent Sopotu, absolwent PG.
Projekt, którego realizacja potrwa dwa lata, oficjalnie nosi nazwę: „Innowacyjne kształcenie politechniczne uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnzjalnych”. Bój toczy się o doskonalenie i rozwój w tych dziedzinach, jak: kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne, informatyczne, zdolności uczenia się i inicjatywność i przedsiębiorczość. Program adresowany jest do około 270 uczniów klas III wszystkich szkół gimnazjalnych i około 670 uczniów szkół ponadgimnazjalnych zlokalizowanych na terenie miasta Sopotu, głównie klas matematyczno-fizycznych, biologiczno-chemicznych i informatycznych.
Rektor prof. Janusz Rachoń nie kryje zadowolenia z sopockiej inicjatywy.
– Edukacji ścisłe uczą logicznego myślenia nawet tych, którzy chcą w przyszłości być socjologami czy psychologami. Problem jest jednak wiele poważniejszy. Od kilku lat Politechnika Gdańska bije na alarm: studiujcie edukacji przyrodnicze, ścisłe i techniczne, gdyż po studiach znajdziecie bez kłopotu pracę, a Polskę ocalicie przed katastrofą cywilizacyjną – mówi rektor Rachoń. – Inż.ów brakuje w całej Europie. Wydaje się, iż powoli prawda ta przenika do świadomości nauczycieli, rodziców i samych uczniów, a co bardzo cieszy i świadomości samorządowców. Rozwiązania systemowe są bardzo istotne.
Strony porozumienia postanowiły, iż liderem projektu będzie Gmina Miasta Sopotu, która wzięła na siebie wymagania, między innymi przygotowania projektu, kierowania nim i badania jego efektywności. Politechnika Gdańska przyjęła zobowiązania partnera wiodącego. Sprawować będzie nadzór merytoryczny nad projektami autorskimi w dziedzinie kształcenia politechnicznego, realizowanymi w szkołach uczestniczących w projekcie i stworzy uczniom i nauczycielom sposobność wzięcia udziału w zajęciach laboratoryjnych i audytoryjnych, prowadzonych na terenie Politechniki Gdańskiej poprzez pracowników uczelni.
Koordynatorem projektu z ramienia Sopotu jest Wydział Oświaty urzędu miasta Sopotu, a z ramienia Politechniki Gdańskiej Studium Nauczania Matematyki.
Projekt edukacyjny kwalifikowany jest do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Pieniądze Ludzki
Projekt, którego realizacja potrwa dwa lata, oficjalnie nosi nazwę: „Innowacyjne kształcenie politechniczne uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnzjalnych”. Bój toczy się o doskonalenie i rozwój w tych dziedzinach, jak: kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne, informatyczne, zdolności uczenia się i inicjatywność i przedsiębiorczość. Program adresowany jest do około 270 uczniów klas III wszystkich szkół gimnazjalnych i około 670 uczniów szkół ponadgimnazjalnych zlokalizowanych na terenie miasta Sopotu, głównie klas matematyczno-fizycznych, biologiczno-chemicznych i informatycznych.
Rektor prof. Janusz Rachoń nie kryje zadowolenia z sopockiej inicjatywy.
– Edukacji ścisłe uczą logicznego myślenia nawet tych, którzy chcą w przyszłości być socjologami czy psychologami. Problem jest jednak wiele poważniejszy. Od kilku lat Politechnika Gdańska bije na alarm: studiujcie edukacji przyrodnicze, ścisłe i techniczne, gdyż po studiach znajdziecie bez kłopotu pracę, a Polskę ocalicie przed katastrofą cywilizacyjną – mówi rektor Rachoń. – Inż.ów brakuje w całej Europie. Wydaje się, iż powoli prawda ta przenika do świadomości nauczycieli, rodziców i samych uczniów, a co bardzo cieszy i świadomości samorządowców. Rozwiązania systemowe są bardzo istotne.
Strony porozumienia postanowiły, iż liderem projektu będzie Gmina Miasta Sopotu, która wzięła na siebie wymagania, między innymi przygotowania projektu, kierowania nim i badania jego efektywności. Politechnika Gdańska przyjęła zobowiązania partnera wiodącego. Sprawować będzie nadzór merytoryczny nad projektami autorskimi w dziedzinie kształcenia politechnicznego, realizowanymi w szkołach uczestniczących w projekcie i stworzy uczniom i nauczycielom sposobność wzięcia udziału w zajęciach laboratoryjnych i audytoryjnych, prowadzonych na terenie Politechniki Gdańskiej poprzez pracowników uczelni.
Koordynatorem projektu z ramienia Sopotu jest Wydział Oświaty urzędu miasta Sopotu, a z ramienia Politechniki Gdańskiej Studium Nauczania Matematyki.
Projekt edukacyjny kwalifikowany jest do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Pieniądze Ludzki