wydawcy literatury dziecięcej co to jest
Definicja: wydawców literatury dziecięcej w mediach internetowych słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Wydawcy literatury dziecięcej w mediach internetowych - raport NewsPoint

Słownik: Następny raport, opracowany poprzez NewsPoint wspólnie z serwisem Mediadzieci.pl i dwumiesięcznikiem Branża Dziecięca dotyczy komunikacji wybranych wydawców literatury dziecięcej w mediach internetowych.
Definicja: W raporcie „Wydawcy literatury dziecięcej w Internecie” uwzględniono materiały publikowane w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Eksperci z NewsPoint przeprowadzili analizę jakościową i ilościową publikacji dotyczących wybranych 27 spółek działających na polskim rynku: Aksjomat, Arkady, Bellona, Bis, Debit, Dwie Siostry, Edycja Św. Pawła, Egmont, FHU Format, Hokus Pokus, Jedność, Mamika, Media Rodzina, Media Service Zawada, Muchomor, Nasza Księgarnia, Omedia, OW Impuls, Puzzlomatic, Siedmioróg, Skrzat, Warmia, Wilga, Wydawnictwo Edukacyjne, Wytwórnia, Zakamarki, Zielona Sowa.

Polska nie ustępuje zagranicy

W okresie ostatnich 12 miesięcy najczęściej opisywaną spółką było międzynarodowe wydawnictwo Egmont Polska (443 publikacje). Następne miejsca przypadły jednak spółkom o krajowym rodowodzie – poznańskiemu wydawnictwu Media Rodzina (263 publikacje) i istniejącej od wielu lat na polskim rynku Naszej Księgarni (209 publikacji). Czwartą pozycję, z 162 publikacjami, zajęła Bellona – wydawnictwo kojarzone raczej z tematyką historyczną i militarną, które w swojej ofercie ma także literaturę dla dzieci i młodzieży. Piąte i szóste miejsce, z mało różniącym się rezultatem, przypadło wydawnictwom Dwie Siostry (103 publikacje) i Zielona Sowa (100 publikacji).

spółka LICZBA PUBLIKACJI

Egmont Polska 443
Media Rodzina 263
Nasza Księgarnia 209
Bellona 162
Dwie Siostry 103
Zielona Sowa 100
Arkady 55
Zakamarki 47
Wilga 43
Aksjomat 32
Hokus Pokus 30
Jedność 28
OW Impuls 26
Siedmioróg 26
Edycja św. Pawła 21
Bis 19
Debit 18
Muchomor 17
Skrzat 16
Wytwórnia 15
Mamika 11
Media Service Zawada 8
FHU Format 3
Omedia 3
Warmia 2
Puzzlomatic 1
Wydawnictwo Edukacyjne 1

Medialni następcy Harry’ego Pottera

badanie jakościowa objęła ostatnie trzy miesiące (maj - lipiec 2008 r.). Eksperci z NewsPoint przyjrzeli się uważnie tematyce informacji pojawiających się w Internecie.

Podobnie jak w razie innych spółek, najwięcej miejsca w komunikacji wydawnictw książkowych zajmuje prezentacja oferty: wiadomość na temat planów, zapowiedzi i nowości w ofercie wydawniczej. W ciągu ostatnich trzech miesięcy największym zainteresowaniem ze strony mediów cieszyła się podręcznik „Tunele” (Wydawnictwo Wilga), kreowana poprzez media na następcę Harry’ego Pottera. Natomiast doskonałym pretekstem do przypomnienia o książkach aktualnych na rynku jest chociażby video nakręcony na ich podstawie (tak było w razie „Opowieści z Narnii”, Media Rodzina). Wydawnictwa chętnie organizują również wszelkiego rodzaju konkursy, w których nagrodami są ich produkty, co pozwala dodatkowo zwrócić uwagę na sam wytwór.

następnym istotnym działaniem komunikacyjnym jest udział w targach i organizowanie imprez. Media rozpisywały się na temat Międzynarodowych Targów Książki i Bałtyckiego Festiwalu Komiksu. Ciekawe inicjatywy to nie tylko ogromne wydarzenia lecz działania, które wydawnictwa prowadzą na miejscu dla najmilszych odbiorców - dzieci. Na ciekawy pomysł wpadła Nasza Księgarnia, która organizuje wystawy prac w najwyższym stopniu znanych ilustratorów książek dla dzieci - najmłodsi mają okazję jeszcze raz zobaczyć obrazki z ulubionych książek, a dorośli – powspominać. Kontakt z młodymi czytelnikami umożliwiają również spotkania z autorami książek organizowane poprzez wydawców w księgarniach i bibliotekach (jak choćby cykl „Czułe Czytanki” w Bambini di Praga) i okolicznościowe imprezy, których dużo odbyło się z okazji minionego Dnia Dziecka (między innymi Wydawnictwo Media Rodzina i Nasza Księgarnia).

Wydawcy chętnie angażują się również w akcje socjalne (Media Rodzina – akcja solidarności z chorymi na raka „Pola Nadziei”, Nasza Księgarnia – kampania edukacyjna „Sieciaki na wakacjach”). dużo pisze się o nagrodach dla wydawnictw – Dziecięcym Bestsellerze Roku Dong, do którego nominowanych było kilka wydawnictw, czy także nominacjach do Nagrody Literackiej Gdynia i rankingach wydawnictw (przed Dniem Dziecka ranking najlepszych książek dla dzieci przygotował Dziennik Polski, a Dziennik rozpoczął akcję „idealne polskie książki dla dzieci”).

Komunikacja na tematy biznesowe zajmuje zdecydowanie najmniej miejsca, jeżeli chodzi o wydawców książek dla dzieci. W tej kategorii znalazły się wyniki rankingu wydawnictwo TOP 20 często publikowanego poprzez portal Wydawca, artykuły przekrojowe dotyczące rekordowego ostatniego roku na rynku księgarskim i podsumowania roczne dokonywane poprzez niektórych wydawców (na przykład Egmont). W tej kategorii informowano także o planowanej prywatyzacji wydawnictwa Bellona czy także o wdrożeniach mechanizmów informatycznych w tym wydawnictwie. W mediach były także obecne wiadomości na temat zmian personalnych w wydawnictwie Egmont i Zielona Sowa – zarówno nowych osobach na stanowiskach w spółce, jak także dalszych karierach byłych pracowników. Bardzo rzadko współpracą z wydawcami dziecięcymi chwalą się agencje reklamowe i inni podwykonawcy realizujący usługi dla biznesu.

Metodologia raportu

Podsumowanie przygotowano przy użyciu usługi monitorowania internetu NewsPoint (www.NewsPoint.pl). Artykuły do analizy były wyszukiwane w oparciu o jedno niektóre wyraz główne – nazwę producenta. Wykorzystanie wyszukiwania dla kilku haseł ( jeżeli nazwa spółki występuje w mediach w kilku różnych wersjach) albo także tak zwany wyszukiwania inteligentnego (sprawdza się w razie nazw wieloznacznych albo także używanych poprzez kilka różnych podmiotów) zaowocowałoby jeszcze większą liczbą rezultatów. Analizie ilościowej poddano artykuły z okresu 1 sierpnia 2008 r. – 31 lipca 2008 r., z kolei analizie jakościowej artykuły z okresu 1 maja – 31 lipca 2008 r
  • Dodano:
  • Autor: