badanie użyteczności gpsów co to jest
Definicja: GPSów. Co się okazało słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Badanie użyteczności GPSów

Słownik: Przedsiębiorstwo Janmedia Interactive Sp. z ograniczoną odpowiedzialnością przeprowadziła pierwsze w Polsce badanie dotyczące użyteczności (usability) GPSów. Co się okazało?
Definicja: Jesteśmy w samym środku wakacji, a tuż przed sezonem urlopowym wzrasta sprzedaż urządzeń nawigacji samochodowej GPS. Wg serwisu www.roadlook.pl sprzedaż GPSów w 2007 roku wyniosła 250 tys., zaś w tym roku szacuje się jej dalszy przyrost o około 80%. Specjaliści oceniają, iż nasycenie rynku to około 10%, a sam rynek wykazuje dynamiczną tendencje wzrostową.

O popularności nawigacji samochodowej w okresie wakacyjnym decyduje w pierwszej kolejności grubszy portfel Polaków, którzy chętnie wydają kapitał na wycieczki
i udogodnienia z nimi powiązane a również znaczny spadek cen urządzeń. Nie bez znaczenia jest także fakt pojawienia się coraz lepszych ofert i szacowane poprzez spółki transportowe oszczędności czasu i paliwa dzięki korzystaniu z nawigacji.

Popularności GPS’ów towarzyszy rosnąca konkurencja na rynku. Warto więc zadbać
o użyteczność interfejsu GPS’a. Usability GPS’a, w tym aspekty powiązane z łatwością obsługi
i intuicyjnością, jest ważne w pierwszej kolejności z racji na bezpieczeństwo jazdy. Istotny jest także ogólny poziom satysfakcji płynącej z wykorzystywania produktu: dobry GPS nie powinien odciągać uwagi kierowcy od prowadzenia samochodu, a design interfejsu nie powinien rozpraszać, ale ułatwiać pracę z nawigacją. W trasie regularnie nie ma czasu czy możliwości, aby się zatrzymać i dłuższy czas szukać potrzebnych opcji na wyświetlaczu GPSa
a skupienie uwagi się na obsłudze nawigacji w czasie prowadzenia samochodu (na przykład wklepywanie adresu) może okazać się nawet groźne dla życia. Z tego powodu interfejs powinien być jak w najwyższym stopniu czytelny i intuicyjny, a główne funkcjonalności znajdować się „pod ręką”. Jednym z głównych celów użyteczności GPS’a jest łatwość wykonywania najważniejszych funkcjonalności takich jak ((na przykład określenie trasy, wyszukiwanie najbliższych POI (z angielskiego: points of interest), wyznaczanie drogi do domu i czytelność mapy i informacji przekazywanych w czasie jazdy.

specjaliści wrocławskiej agencji Janmedia Interactive przygotowali jakościowe badanie użyteczności interfejsów trzech najpopularniejszych urządzeń GPS. Fundamentalnym celem testów było sprawdzenie, jak osoby początkujące w korzystaniu z nawigacji radzą sobie
z podstawowymi funkcjonalnościami, jak odbierają interfejs urządzeń i czy jest on intuicyjny. Wnioski płynące z raportu zamieszczonego na stronie www.janmedia.pl,
na pewno zainteresują projektantów interfejsów, sprzedawców i inne osoby zajmujące się nawigacją. To pierwszy raport o użyteczności GPSów na polskim rynku.

http://www.janmedia.pl/raport_usability_gps.xml
  • Dodano:
  • Autor: