dolina, kreatywna, przeznaczyła

Definicja: poprzez 10 miesięcy nagrodzono 43 projekty i przyznano wyróżnienia 15 młodym twórcom z całej Polski słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Dolina Kreatywna przeznaczyła już 400 tys. zł dla młodych twórców

Słownik: Skończyła się trzecia edycja projektu stypendialnego „Dolina Kreatywna, a więc czego szuka młoda sztuka” organizowanego poprzez TVP Spółka akcyjna poprzez 10 miesięcy nagrodzono 43 projekty i przyznano wyróżnienia 15 młodym twórcom z całej Polski.
Definicja: Następna, czwarta edycja projektu jest już w toku – projekty fotograficzne można zgłaszać do 8 sierpnia.

W tegorocznej edycji Doliny Kreatywnej wzięło udział ponad tys. młodych twórców. Od września 2007 r. do czerwca 2008 r. wyłoniono 58 najlepszych z nich w 10 kategoriach artystycznych. W sumie przyznano 43 stypendia finansowe i 15 wyróżnień.

– Nasi laureaci to fantastyczni młodzi ludzie w wieku 14-25 lat. Znajdują się wśród nich zarówno uczniowie i studenci szkół artystycznych, jak i amatorzy, którzy tworzyli „do szuflady” w domowym zaciszu – komentuje kierownik projektu Leszek Tarnowski. – Nagroda Doliny Kreatywnej jest dla nich regularnie pierwszym wyróżnieniem, które daje im wiarę w siebie i skłania do dalszych artystycznych poszukiwań – dodaje.

Dolina Kreatywna to nie tylko konkursy dla młodych twórców, lecz również program telewizyjny emitowany w TVP2, w którym przedstawiane są sylwetki laureatów i ich projekty. Audycje finałowe można również oglądać w telewizji interaktywnej iTVP. lecz na tym korzyści z wygranej w projekcie się nie kończą. Prace nagrodzonych uczestników są przedstawiane na imprezach, którym Dolina Kreatywna patronuje: na Festiwalu Młodego Kina „SKOFFKA”, festiwalu „Dwa Brzegi” w Kazimierzu Dolnym czy warszawskim Festiwalu Młodej Kultury „Life’s Good – 80+”, a również organizowanych specjalnie dla nich pokazach. Odpowiednikiem jest wystawa fotografii Marka Kurzoka, zwycięzcy tegorocznego konkursu fotograficznego, w Galerii W okolicy na Starym Mieście w Warszawie czy pokaz nagrodzonych prac plastycznych w przestrzeni publicznej.

– Dążymy do tego, by promować najlepszych młodych twórców w środowisku artystycznym i ich najbliższym otoczeniu. W tym celu angażujemy do oceny prac znanych artystów i podejmujemy zintensyfikowane działania z zakresu PR. Cały czas mamy kontakt z naszymi laureatami – komentuje Agnieszka Kamola, Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Promocji TVP Spółka akcyjna

Laureaci konkursów Doliny Kreatywnej są angażowani również w działania promujące projekt. W tym roku wystawa „Skocz po stypendium” prezentująca ich sylwetki została zorganizowana w Łodzi, Szydłowcu, Bystrzycy Kłodzkiej, Łomży i Suwałkach. Tegoroczną nowością jest konkurs regionalny skierowany do młodzieży mieszkającej nad rzeką Narwią. Celem tych inicjatyw jest zachęcanie młodych ludzi do rozwijania artystycznych talentów.

Przed młodymi twórcami z całej Polski następne wyzwania. Właśnie rozpoczęła się IV edycja Doliny Kreatywnej. Do 8 sierpnia można nadsyłać kreatywne projekty fotograficzne. Wszystkie szczegóły i formularze na www.dolinakreatywna.tvp.pl.