tracking co to jest
Definicja: Ludzie najlepiej zapamiętują to, co zobaczyli. Jak sprawdzić, co widzą - i zapamiętują.

Czy przydatne?

Co znaczy Eye tracking

Słownik: Do rangi banału urosło już stwierdzenie, iż żyjemy w kulturze obrazkowej. Praktyczne skutki tej prawdy są szczególnie istotne w razie Internetu. Ludzie najlepiej zapamiętują to, co zobaczyli. Jak sprawdzić, co widzą - i zapamiętują -
Definicja: Odpowiedzią jest eye tracking. Jak dowodzą znawcy, użytkownicy zachowują w pamięci:.
jeżeli chcesz się przekonać, jak widzą Twój serwis internetowy, animacje, grafikę, reklamę internetową, możesz skorzystać z udoskonalanej, modnej ostatnio techniki zwanej eye tracking. Bazuje ona na sprawdzeniu funkcjonalności wszystkich obiektów strony WWW czy innych obiektów graficznych przez śledzenie wzroku internauty. W czasie badania eyetrackingowego śledzi się ruch gałek ocznych respondentów: w obudowie monitora znajduje się miniaturowa, ukryta kamera wideo rejestrująca obraz oczu użytkownika. Dzięki odpowiedniego programu można zinterpretować te dane i ustalić, na który pkt. ekranu spogląda respondent i jak długo zatrzymuje na nim wzrok. Czas koncentracji wzroku na jakimś szczególe i kolejność oglądania obiektów na stronie mierzone są dzięki tak zwany eyetrackerów. Możliwe jest również sprawdzenie, czy użytkownik błądzi wzrokiem po stronie, czy także ogląda ją pewnie i czy zauważa to, co jest istotne z punktu widzenia twórcy witryny (na przykład reklama, oferta, ogłoszenie). Badanie eyetrackingowe można wykorzystać i zastosować do zbadania tak zwany webusability, a więc użyteczności i funkcjonalności serwisu czy reklamy internetowej - jeszcze zanim strona czy banner zostaną umieszczone w Internecie. Wyniki mogą być najlepszą wskazówką na temat tego, co można poprawić, co usunąć, a co przesunąć. Dotychczasowe badania pozwalają na pewne generalizacje. Ich ilustracją jest „złoty trójkąt Google”. Obrazuje on, na jakich obszarach strony z rezultatami wyszukiwania najintensywniej koncentruje się uwaga internautów:

Kolor czerwony znaczy, iż wzrok internauty skierowany był w to miejsce najdłużej, żółty albo zielony to obszary mniejszego zainteresowania. Obszary poza plamami nie zostały w ogóle albo prawie w ogóle przeskanowane.</p>
Inną sposobem reprezentacji rezultatów jest mapa fiksacji, a więc Attention Tracking. Zainteresowanie elementami strony przedstawia się dzięki okręgów - im większe, tym dłużej spoglądał w dane miejsce użytkownik. Okręgi połączone są liniami, które pokazują skoki wzroku badanej osoby. Można również pokazać całe badanie z animowaną ścieżką patrzenia (film Attention Tracking). Chociaż badań empirycznych tego typu nie można traktować jak wyroczni i umieszczać na czerwonym polu wszystkich informacji, które chcemy pilnie przekazać użytkownikowi, to jest na pewno cenna wskazówka na temat ogólnych uwarunkowań patrzenia. Dać się znaleźć, zobaczyć i zapamiętać - to sztuka.

Źródło: ReklamaWInternecie.pl