osiem najbardziej co to jest
Definicja: stopniu absurdalnych pomysłów na produkty w historii marketingu słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Osiem najbardziej absurdalnych pomysłów na produkt

Słownik: Zdarzyło się Wam kiedyś zareagować śmiechem na pomysł znajomego, który doznał olśnienia i wymyślił „rewolucyjny wytwór”? Oto spis ośmiu w najwyższym stopniu absurdalnych pomysłów na produkty w historii marketingu:
Definicja: 1. AEROCHÓD - połączenie samolotu i samochodu. Pomysł Teda Halla z 1945 roku wydawał się idealnym. Spółka Convair zainwestowała w rozwój koncepcji bez jakichkolwiek wątpliwości. Pojazd kosztował 1500 dolarów, a za dodatkową opłatę dostać można było skrzydła - te dostępne również miały być do wypożyczenia w portach lotniczych. Łącznie wyprodukowano DWA egzemplarze tego potencjalnego hitu.



2. INTERAKTYWNA TOALETA - pomyśl tylko, iż przed opuszczeniem pomieszczenia dowiesz się nie tylko o temperaturze swojego ciała i ciśnieniu tętniczym, lecz również poznasz skład chemiczny treści lądujących właśnie w kanalizacji. Nie podano dotychczas informacji czy urządzenie będzie przy okazji sugerować zmianę diety albo proponować zbiór leków w przypadku potrzeby.



3.INTERAKTYWNA ODZIEŻ - skoro już przy interaktywności jesteśmy to żal pominąć bluzę fińskiej spółki Reimar, dzięki której możemy komunikować się z innymi uzytkownikami podobnych ciuchów. Odzież umożliwia połączenia konferencyjne, a w przyszłości oferować ma również dostęp do internetu.



4. AMPHICAR - nieśmiertelny pomysł na połączenie samochodu z łodzią motorową. Pierwszy tego typu projekt - dzieło niemieckich konstruktorów z 1961 roku - szybko uzyskał opinię, iż jeździ się nim jak łódką, a pływa jak samochodem. Do dziś podobnych pomysłów powstało blisko dziesięć. Czy ktoś pamięta aczkolwiek jeden?



5. WIDEOFON - połączenie telefonu i wideokamery to pomysł jedynie pozornie atrakcyjny. Spółka AT&T mimo długoletnich starań nie zrewolucjonizowała tej części branży telekomunikacyjnej. Nie wzięto pod uwagę, iż niewiele komu będzie się chciało specjalnie ubierać aby odebrać telefon.



6. TELEWIZORY DRUKUJĄCE GAZETY - pomysł z lat 50, gdy telewizja stała się powszechnym medium, Telewizor na życzenie oglądającego mógł wydrukować dla niego aktualne wydanie gazety. Minęło blisko 60 lat i nikt o takim produkcie nie słyszał.



7. POCISK POCZTOWY - mój faworyt. Pod koniec lat 50 poczta wspólnie z armią amerykańską wpadła na genialny pomysł. Przesyłki miały być dostarczane do adresata dzięki rakiet kierowanych. Największym sukcesem tego wynalazku jest chyba fakt, iż w czasie testów nikt nie zginął.



8. NAPÓJ O SMAKU KURCZKA - do dziś nie wiadomo czy to jest tylko plotka czy także naprawdę jedno z amerykańkich przedsiębiorstw zamierzało wprowadzić taki wytwór na rynek. Wieść głosi, iż wszystko było dopięte na ostatni guzik, a o zaniechaniu produkcji zadecydował konflikt między pomysłodawcami, którzy nie mogli się ze sobą porozumieć. Jednemu zależało na tym aby napój był sprzedawany jako orzeźwiający, drugi chciał sprzedawać go w formie „gorącej”.



Na podstawie: "Pochodzenie marek" Al & Laura Ries
  • Dodano:
  • Autor: