zwielokrotnienie sprzedaży co to jest
Definicja: jeden z w najwyższym stopniu uznanych copywriterów świata – zdradza sekret tego sukcesu.

Czy przydatne?

Co znaczy Zwielokrotnienie sprzedaży w Internecie bez zwiększania ruchu na stronie

Słownik: Czy byłbyś zainteresowany wykorzystaniem techniki, która w ciągu 6 tygodni wygenerowała sprzedaż w wysokości 22.3 mln dolarów? Clayton Makepeace – jeden z w najwyższym stopniu uznanych copywriterów świata – zdradza sekret tego sukcesu.
Definicja:
Kilka dni temu, na amerykańskich listach subskrypcyjnych czołowych marketerów pojawiła się wiadomość o publikacji ciekawego raportu „The Great Copywriting Conspiracy„. Clayton Makepeace i Tony Flores przedstawiają w nim efektywny sposób na zwielokrotnienie sprzedaży bez zwiększania ruchu na stronie.

Raport skupia się w pierwszej kolejności na podkreśleniu wartości tekstu (verbal message) w sprzedaży. Nawet tradycyjny schemat sprzedaży (klient -> oferta -> sprzedaż) może stać się o sporo bardziej zyskowny, poprzez samo tylko zwielokrotnienie skuteczności oferty. Nie trzeba walczyć o drastyczne (pracochłonne i kosztowne) powiększenie ruchu na stronie z ofertą. Wystarczy poprawić samą ofertę, i zysk również się zwiększy.

Niby nic odkrywczego w tym nie ma. Kto jednak w swoim biznesie internetowym kładzie aż tak spory nacisk na ciągłe udoskonalanie oferty? Czy raczej nie zauważamy inwestycji w powiększenie ruchu na stronie?

Drugą, ważniejszą ideą, przedstawioną w raporcie jest Drabina Wytwórów (Product Ladder). To jest sposób sprzedaży, która bazuje na tym, że jednemu klientowi oferujemy następne, coraz droższe produkty. Opiera się ona na założeniu, iż skoro klient raz zdecydował się na zakup jednego produktu, to najprawdopodobniej chętnie kupi i kolejny od tego samego sprzedawcy.

Nie to jest jednak prosty crosseling ani upselling. Chodzi raczej o serię coraz bardziej zaawansowanych i coraz droższych wytwórów. Przykładowo, cały mechanizm może rozpocząć się od sprzedaży subskrypcji newslettera. następne produkty, to: kolejny newsletter, bardziej zaawansowany newsletter, tygodniowy zbiór cennych informacji i tak dalej. Sposobem małych kroczków, zaspokajamy coraz więcej potrzeb klienta, a przy okazji coraz więcej na nim zarabiamy. Zamiast tracić czas (i kapitał) na poszukiwanie nowych klientów, skupiamy się na coraz pełniejszej obsłudze tych, którzy już coś kupili.

Sama jednak Drabina wytwórów niczego nie zdziała. Musi być zaopatrzona w skuteczne teksty, które są źródłem siły tej techniki. Bez dobrze przygotowanych ofert, które przeprowadzą klienta poprzez następne szczeble drabiny mało zdziałamy.

Czy Drabina wytwórów jest metodą na powiększenie sprzedaży dla każdej branży? Z pewnością w jakimś stopniu tak, aczkolwiek w wielu dziedzinach jej wykorzystanie będzie ograniczone. Idealnie sprawdzi się zaś w sprzedaży wszelkiego rodzaju wytwórów informacyjnych, typu ebooki, płatne serwisu i newslettery.

Podsumowując: Pakiet wytwórów (Drabina wytwórów) + Skuteczne Oferty = zwielokrotniony zysk bez zwiększania ruchu na stronie.

Raport Tony Floresa można dostać na tej stronie:
  • Dodano:
  • Autor: