zatnieć swoją lokalną stroną co to jest
Definicja: przykład zakład fryzjerski w Krakowie ma na ogół klientów tylko z Krakowa). Jednym z.

Czy przydatne?

Co znaczy Jak zaistnieć z swoją lokalną stroną internetową w Internecie?

Słownik: Jak wiadomo najwięcej jest w Polsce małych i średnich przedsiębiorstw, których działalności skupia się na ścisle ograniczonym, lokalnym obszarze (na przykład zakład fryzjerski w Krakowie ma na ogół klientów tylko z Krakowa). Jednym z ważnych przedmiotów promocji
Definicja:

Jak powinna wyglądać taka "lokalna" strona internetowa?

Krótki i fundamentalny przewodnik tworzenia zawartości lokalnej witryny internetowej można przeczytać poniżej.


fundamentalne przedmioty każdej “lokalnej” witryny internetowej:

Strona Główna

Strona Główna to najważniejsza część witryny. Ją jako pierwszą widzą najczęściej klienci!

Na stronie głównej powinny się znaleźć:


  • nazwa Twojej spółki;

  • czym się zajmuje Twoja spółka i kogo ona obsługuje;

  • miasta, w których Twoja spółka operuje;

  • godziny otwarcia;

  • przewagi konkurencyjne – napisane jednak w krótki i zwięzły sposób (pamiętaj za wiele treści na stronie utrudnia jej czytanie).




Podstrona usługi (albo produkty)

Podstrona Nasze usługi (Nasze produkty) powinna opisywać najważniejsze przedmioty działalności. Istotne jest jednak, by tę działalność przedstawiać od strony potencjalnych korzyści klienta. Napiszmy dlaczego dany klient powinien skorzystać z naszych usług, a nie z usług naszej konkurencji. W tym miejscu warto zastosować efekty naszej analizy konkurencji, wspomnianej w poście sdfsa . Ta podstrona to właściwe miejsce na pokazanie naszych przewag konkurencyjnych. Jeśli nasza spółka ma sposobność przedstawienia zdjęć, opisów przedtem wykonanych prac to powinna to bezwarunkowo zrobić. Jedno zdjęcie może dać więcej niż tuzin opisów.

Podstrona “Kontakt”

Podstrona kontakt powinna zawierać
precyzyjny, szczegółowy adres spółki, telefon, osoby kontaktowe
formularz mailowy, umożliwiający kontakt z klientem
adres mailowy napisany w sposób zabiezpieczajacy przed spamem, na przykład w formie: m.klas<twojbiznes.pl (w miejsce < wstaw proszę symbol “@”).


Podstrona “Dojazd/Lokalizacja”

Na tej podstronie opisany powinien być w sposób szczegółowy dojazd do spółki. Warto tutaj oprócz standardowej drogi dojazdu dodać dojście od przystanków komunikacji miejskiej, dworca autobusowego, dojście od charakterystycznych miejsc w mieście. Przy opisach dojazdu trzeba mieć świadomość, iż regularnie osoba, które je czyta nie zna naszego miasta dobrze, więc suche opisy ulic mogą nie być dla niego pomocne. Warto więc do tych opisów dodać jakieś charakterystyczne punkty orientacyjne, na przykład spółka XXX znajduje się niedaleko Kościeła Mariackiego, spółka XXX znajduje się 300 m od Centrum Handlowego “Arkadia” i i tym podobne



Opcjonalne (lecz sugerowane do wykonania) przedmioty witryny internetowej

Podstrona Polecają nas/Opinie klientów,

Podstrona ta jest miejscem, gdzie możemy pochwalić się opiniami naszych klientów, referencjami przedtem obsłużonych osób. Co jest istotne, opinie te nie powinny być pustymi “wziętymi z sufitu” wyrażeniami marketingowymi. Jeśli mieliśmy jakiegoś bardzo zadowolonego klienta poprośmy go o zgodę na umieszczenie na naszej stronie takiej opinii. Niech ta opinia nie będzie sztuczna, (lecz niech wyraża jego szczere zdanie o naszej spółce w odniesieniu do naszych usług.

Podstrona Rady dla klientów/Jak pomóc sobie w ...

jeśli chcemy utworzyć faktycznie niezłą stronę internetową możemy dodać do niej przedmioty porad dla naszych klientów, które będą dla nich pomocne, a przez to pozwolą nam się do nich zbliżyć. Twój klient wie o dziedzinie Twojego biznesu wiele mniej niż Ty wiesz. To, co dla Ciebie jest przysłowiową “kaszką z mleczkiem” dla niego może stanowić poważny problem. Pomóż mu przez własną stronę internetową w rozwiązaniu tego problemu, a prędzej czy później stanie się on Twoim klientem.


Podstrona Partnerzy

Podstrona ta mogła aby służyć do rozwoju współpracy z firmami, które wykonują usługi ((albo produkty współgrające z naszymi. W normalnym życiu regularnie jest tak, iż na przykład spółka budowlana, która buduje dom poleca nam kogoś do jego wykończenia.

Dlaczego tego nie przenieść na stronę internetową? > jeśli jesteś zakładem fryzjerskim porozmawiaj z najbliższymi salonami fryzjerskimi i salonami makijażu o współpracy. Niech na przykład osoba, która trafi do takiego zakładu po powołaniu się na Twoją witrynę dostaje 10% zniżki w zamian za co klienci zdobyci przez stronę internetową salonu fryzjerskiego czy salonu makijażu otrzymają taką zniżkę u Ciebie.



Artykuł ten jest częścią darmowego kurs poświęconego wykorzystaniu reklamy i promocji w Internecie na potrzeby niedużych i średnich spółek,który można przeczytać: