handlować sieci co to jest
Definicja: Rozmowa z Pawłem Fornalskim i Sebastianem Mulińskim z przedsiębiorstwa IAIsystem, nt.

Czy przydatne?

Co znaczy Jak handlować w sieci

Słownik: Rozmowa z Pawłem Fornalskim i Sebastianem Mulińskim z przedsiębiorstwa IAIsystem, nt. handlu internetowego
Definicja: -Jakie są perspektywy handlu internetowego?

-Era amatorskich stron, które działały albo nie, zawierały proste przedmioty umożliwiające sprzedaż i były oparte o darmowe skrypty - przemija. Handel internetowy się profesjonalizuje, a spółki, które dotychczas handlowały na aukcjach otwierają sklepy oparte na płatnym oprogramowaniu. Większe podmioty gospodarcze wykupują małe spółki, w sieci zachodzą podobne mechanizmy jak w realu na rynku detalicznym, na przykład spożywczym. Sprzedaż w internecie będzie rosła. Szacuje się, iż w 2010 r. będzie to ok. 4 – 5 procent całego handlu. Przewidujemy przyrost rzędu kilkuset proc.. W sieci będzie płaciło się zwykłymi, płaskimi kartami debetowymi co powinno przyczynić się do wzrostu obrotów. Sieć tym się charakteryzuje, iż wszyscy klienci szybko mogą dotrzeć do sprzedawców internetowych, a sprzedawcy mają dostęp do rynku globalnego. Im przedtem zaczniemy w tej sieci istnieć, tym większe mamy szanse na to, iż za kilka lat to my będziemy liderami w swojej branży.

-Co jest potrzebne, by uruchomić sklep internetowy?

-Wbrew pozorom w ogóle nie jest najważniejszy mocny, komputer, dobre oprogramowanie czy nawet internet. Najważniejszy jest wytwór. Jeżeli mamy pomysł na wytwór, to na niezłą sprawę wystarczy prosta witryna internetowa kontakt przez skypa czy emaila i można handlować. A handlować można praktycznie wszystkim. Każdy rok przynosi następne dowody na to, iż coraz to ciekawsze artykuły sprzedaje się przez internet. Do niedawna wydawało się, iż w sieci da się sprzedać tylko płyty kompaktowe albo książki. W tej chwili sprzedaje się części samochodowe, maszyny, a ostatnim hitem są materiały budowlane. Najogólniej mówiąc: wszystko co da się dostarczyć klientowi, można sprzedawać poprzez sieć.

-Jakim kapitałem trzeba dysponować, by otworzyć sklep internetowy?

-Paradoksalnie, potrzebne są dość spore kapitał. Należy w pierwszej kolejności zgromadzić produkty i zabezpieczyć płynność finansową. Coraz trudniej wstrzelić się w taką branżę, by można było wyposażyć się w polskiej hurtowni po drugiej stronie ulicy. Coraz częściej trzeba sprowadzać produkty z zagranicy, a to kosztuje. Innym modelem biznesowym jest uruchomienie sprzedaży internetowej przy już istniejącym, tradycyjnym sklepie. Uruchomienie takiej sprzedaży nie wymaga ogromnych nakładów finansowych, a sklep sieciowy powinien zwiększyć obroty i w ten sposób przyczynić się do obniżenia cen zaopatrzeniowych u dostawców.

-O jakich pieniądzach mówimy, gdy myślimy o otwarciu sklepu internetowego. Ile taka operacja kosztuje?

-z pewnością trzeba mieć przyzwoite komputery i oprogramowanie. Jeśli nie mamy od naszego dostawcy profesjonalnych zdjęć musimy zainwestować w aparat cyfrowy i oprogramowanie do obróbki grafiki. Czasy amatorskich zdjęć na stronach sklepowych bezpowrotnie minęły. Fotografie mają w tym przypadku wielkie znaczenie, a zatem zdjęcia powinny być dobre, wyraźne i profesjonalnie obrobione. Istotnym elementem i składnikiem wydateków będzie telefon – klienci w ten sposób chcą zapytać o szczegóły transakcji, złożyć reklamację i tym podobne Następną rzeczą, w którą trzeba zainwestować są wszelakie materiały do pakowania, czyli kartony, folie, taśmy. Pozostają jeszcze kwestie techniczno – informatyczne, czyli uruchomienie stron internetowych. Mamy dwa rozwiązania. Pierwsze to budowa oprogramowania od zera, co może sprawdzić się, gdy nie ma w sieci oprogramowania potrzebnego do konkretnego celu. To jest rozwiązanie drogie i czasochłonne. Wiele szybciej i taniej będzie skorzystać z gotowego programu albo usługi ASP (Application Service Provider). Tj. dobre rozwiązanie w szczególności dla początkujących. Zaczynając działalność w sieci o wielu czekających nas problemach nie zdajemy sobie sprawy. Dodatkowy obiekt wydateków to reklama i promocja. O naszym sklepie musimy poinformować społeczność internatową. A to również kosztuje. Sumując można powiedzieć, iż wydatek otwarcia sklepu w internecie to stawka 15-20 tys. złotych.

Czytaj cały artykuł