Co znaczy Licealne obiecanki
Słownik:
Po zakończeniu gimnazjum uczniowie po raz pierwszy samodzielnie wybierają dalszą drogę kształcenia. Lecz czy wymarzone profile nie kończą się jedynie na obietnicach dyrekcji..?
Po zakończeniu gimnazjum uczniowie po raz pierwszy samodzielnie wybierają dalszą drogę kształcenia. Lecz czy wymarzone profile nie kończą się jedynie na obietnicach dyrekcji..?
Definicja:
Renoma tarnowskich liceów i szkół technicznych wymienia się co jakiś czas. Wybór kształcenia po gimnazjum w ogóle nie należy do łatwych. W szczególności, iż szkoły kuszą rozmaitymi profilami, lecz dopiero „w praniu” przekonujemy się, iż regularnie to są obietnice funta kłaków warte. Pamiętam swój zapał do działania w klasie psychologiczno-pedagogicznej w V LO im Janusza Korczaka. Zapał szybko wygasł, lecz nawet nie mój, tylko dyrekcji, ponieważ profil, oprócz odwiedzin w domu dziecka, nie miał nic wspólnego z tym co przedstawiano, a obiecane zajęcia z psychologii odbyły się może dwa, trzy razy w ciągu roku.
ZSOiT im. Jana Szczepanika ma w swojej ofercie klasę o profilu integracyjnym. Zdaniem Iwony – abiturientki tej szkoły to jest bardzo spory plus. lecz Iwona mówi również, iż szkoła za niewiele poświęca troski nauce i odpowiedniemu przygotowaniu do matury. „Szkoła chce się wyróżniać więc wciąż organizuje różne imprezy i notorycznie zwalnia uczniów z lekcji na ich rzecz”. Rafał – aktualny uczeń tej szkoły, raczej chwali sobie tą sytuację, ponieważ zawsze można się w coś zaangażować i omijać zajęcia łukiem.
Sale nie przystosowane do zajęć, zbyt małe ławki jak na nastolatków i stan sanitarny toalet pozostawiający sporo do życzenia – tak własną szkołę, a mianowicie ZSEG im. J. Piłsudskiego przy ul. Bema, opisuje Paulina. Nie ma z kolei zastrzeżeń co do swoich prowadzących i poziomu edukacji, uważa że jest on „w sam raz”.
Pytając o opinie uczniów VI LO i. H. Chrzanowskiej przy ul. Siennej nie doszukałam się praktycznie żadnej negatywnej opinii. Młodzież chwali sobie prawdziwie rodzinną atmosferę i zajęcia adekwatne do profilu. Sympatią cieszą się również zajęcia z pierwszej pomocy, które szkoła sukcesywnie organizuje.
To prawda, iż każda ze szkół musi borykać się z nie lada kłopotami. Zbyt małe budynki, za ciasne sale, przestarzały sprzęt. Z roku na rok obserwuje się także spadek liczebności uczniów, lecz nie zapominajmy o tym, iż obietnice, którymi chcą zwabić uczniów dyrekcje muszą mieć pokrycie w rzeczywistości.
Uczniowie, inwestujcie w siebie. Jeżeli szkoła, którą sobie wybraliście nie spełnia waszych oczekiwań - zmieńcie ją. Czasy liceum aczkolwiek jedne z najlepszych w naszym życiu, nie trwają wiecznie, a dobry wybór szkoły ponadgimnazjalnej, a co za tym idzie solidna wiedza wniesiona na studia i w życie, to pieniądze, z którego będziecie dumni.
ZSOiT im. Jana Szczepanika ma w swojej ofercie klasę o profilu integracyjnym. Zdaniem Iwony – abiturientki tej szkoły to jest bardzo spory plus. lecz Iwona mówi również, iż szkoła za niewiele poświęca troski nauce i odpowiedniemu przygotowaniu do matury. „Szkoła chce się wyróżniać więc wciąż organizuje różne imprezy i notorycznie zwalnia uczniów z lekcji na ich rzecz”. Rafał – aktualny uczeń tej szkoły, raczej chwali sobie tą sytuację, ponieważ zawsze można się w coś zaangażować i omijać zajęcia łukiem.
Sale nie przystosowane do zajęć, zbyt małe ławki jak na nastolatków i stan sanitarny toalet pozostawiający sporo do życzenia – tak własną szkołę, a mianowicie ZSEG im. J. Piłsudskiego przy ul. Bema, opisuje Paulina. Nie ma z kolei zastrzeżeń co do swoich prowadzących i poziomu edukacji, uważa że jest on „w sam raz”.
Pytając o opinie uczniów VI LO i. H. Chrzanowskiej przy ul. Siennej nie doszukałam się praktycznie żadnej negatywnej opinii. Młodzież chwali sobie prawdziwie rodzinną atmosferę i zajęcia adekwatne do profilu. Sympatią cieszą się również zajęcia z pierwszej pomocy, które szkoła sukcesywnie organizuje.
To prawda, iż każda ze szkół musi borykać się z nie lada kłopotami. Zbyt małe budynki, za ciasne sale, przestarzały sprzęt. Z roku na rok obserwuje się także spadek liczebności uczniów, lecz nie zapominajmy o tym, iż obietnice, którymi chcą zwabić uczniów dyrekcje muszą mieć pokrycie w rzeczywistości.
Uczniowie, inwestujcie w siebie. Jeżeli szkoła, którą sobie wybraliście nie spełnia waszych oczekiwań - zmieńcie ją. Czasy liceum aczkolwiek jedne z najlepszych w naszym życiu, nie trwają wiecznie, a dobry wybór szkoły ponadgimnazjalnej, a co za tym idzie solidna wiedza wniesiona na studia i w życie, to pieniądze, z którego będziecie dumni.