dlaczego, warto, optymistyą, czyli, sile

Definicja: więc o prostych zasadach i zaskakujących rezultatach jakie możemy dzieki nim osiągnać słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Dlaczego warto byc optymistyą czyli o sile pozytywnego myślenia

Słownik: Dlaczego w życiu warto być pozytywnym i pełnym entuzjazmu człowiekiem, i w jaki sposób to o czym myślimy wpływa na to co mamy i czym się otaczamy. A więc o prostych zasadach i zaskakujących rezultatach jakie możemy dzieki nim osiągnać.
Definicja: Czy zastanawiałeś i zastanawiałaś się kiedyś jak tj., iż niektórym ludziom jest tak ‘łatwo’ podejmować decyzje i iść poprzez życie, ponieważ wszystko im się układa jakby nad nimi czuwała jakaś magiczna gwiazda?
Nawet jeżeli część z was nie zgodzi się początkowo ze mną, odpowiedź jest prosta. To siła
pozytywnego myślenia sprawia, iż w ich życiu pojawiają się takie a nie inne wydarzenia. Dlaczego?
Po pierwsze optymiści mają w życiu wiele prościej. Nie dostrzegają negatywnych zdarzeń w drodze do swojego celu, nie trafiają więc jako porażki do ich świadomości. Dlatego wokół siebie mają wiele więcej przyjaznych im ludzi, co sprawia iż szybciej i sprawniej przeskakują następne fazy swoich zadań –zarówno zawodowych jak i prywatnych. Można powiedzieć, iż w ich słowniku wyraz ‘problem’ zamienione zostało na ‘nowe wyzwanie’. Zauważ, iż z takim podejściem zupełnie inaczej można załatwić każdą sprawę.
Niestety, przyjęło się iż Polacy to naród malkontentów. Wydaje się to być prawdą, bo wciąż skupiamy się na tym co się na nie powiodło. Generalnie szklanka jest dla nas raczej do połowy pusta, niż pełna. Uwielbiamy narzekać, czy jednak kiedyś zastanowiliśmy się co mamy z tego narzekania? Gdy nauczymy się skupiać naszą uwagę, na tym co pozytywnego zdarzyło się w naszym życiu, takie właśnie zdarzenia zaczną do nas powracać. jeżeli skupiamy się na negatywnych, wciąż takie przyciągamy do siebie. Możliwe iż pamiętasz dzień kiedy od rano przypadkowo rozbitej szklanki pociągnął się cały sznurek negatywnych wydarzeń? ..coś w tym jest.
Po drugie: osoby pełne radości są bardziej lubiane. Łatwiej nawiązują znajomości, szybciej wchodzą w stosunki, są wiele bardziej komunikatywne. Wpływa to na całość ich stosunku z otoczeniem. Umieją rozładować napiętą atmosferę, załagodzić konflikt, skonsolidować grupę, regularnie więc zostają nieświadomymi liderami, a co najmniej ulubieńcami w niej. Przypomnij sobie jakąś znajomą Ci ‘duszę towarzystwa’. Co takiego kwestia, iż ludzie lgną do niej..?
Po trzecie: osoby cieszące się życiem myślą wiele szybciej i efektywnej. Nawet jeżeli zdarza się iż bujają gdzieś w obłokach, uwierz iż z takiego bujania łatwiej przeskoczyć w konstruktywne rozwiązanie, niż wśród myśli pełnych piorunów w burzy. Odbywa się tak dlatego, iż gdy masz pozytywne podejście Twój mózg produkuje więcej hormonów, które wpływają na naturalna kreatywność, czujność i uwagę. To sprawia iż jesteśmy bardziej twórczy, szybciej podejmujemy decyzje i rozwiązujemy sprawy.
Po czwarte, dobry humor wpływa na nasze samopoczucie fizyczne. Mniej chorujemy bo dzięki zwiększonej ilości hormonów aktywuje się nasz układ odpornościowy. Podwyższa się również we krwi zawartość leukocytów –naturalnych komórek obronnych organizmu. Stresujemy się mniej, ponieważ przecież to już nie problem, a nowe wyzwanie. Ludzie pogodni łagodniej reagują na sytuacje nerwowe. To wpływa natomiast na bardziej efektywne ich rozwiązanie. Pomyśl teraz o jakiejś sytuacji, kiedy miała miejsce drobna stłuczka drogowa. Która z dwóch osób: ta krzycząca i denerwująca się, czy ta łagodnie i z opanowaniem podchodząca do zaistniałej sytuacji, rozwiązała konflikt?

Teraz dobra informacja: optymizmu i radości życia można się nauczyć. Jedyny warunek, to CHCIEĆ zmiany. Powiedź więc „dość” i zacznij..
1) Myśl pozytywnie od rana. Skupiaj własna uwagę na tym co dobrego wydarzyło się wczoraj i wydarzy się dziś. To bardzo istotne, by pozytywnie rozpocząć dzień, bo wpłynie to na jego jakość aż do wieczora. Dlatego zrelaksuj się na swój ulubiony sposób chociaż na 10 min. i pomyśl o czymś co powiodło Ci się osiągnąć, o swoich bliskich albo o ostatnich przyjemnych wakacjach.
2) Łącz myśli powiązane ze własnymi sukcesami z nowymi wyzwaniami i zadaniami które masz przed sobą. Takie skojarzenia ułatwią Ci ich realizacje, bo dasz sobie sygnały iż coś idealnie potrafisz, a tj. następne potwierdzenie.
3) Otaczaj się ludźmi którzy wpływają na Ciebie pozytywnie. jeżeli przebywasz pośród osób którzy umieją dobrze radzić sobie w życiu także zaczniesz patrzeć w taki sposób.
4) Naucz się asertywności. To doskonała właściwość która ułatwi Ci omijania rzeczy i zdarzeń na które w ogóle nie masz ochoty. Uważaj na osoby które od Ciebie czegoś wymagają. Szanuj swój czas i własne życie. Rób tylko te rzeczy które sprawiają i Tobie przyjemność.
5) Codziennie znajdź czas tylko dla siebie. Obojętnie czy to będzie 10 min. w ciszy, czy długa
relaksująca kąpiel, czy może spacer. Naucz się przebywać z sobą.
6) Dbaj o własne ciało. Pamiętaj o zasadzie: to co jesz tym jesteś. Nie wrzucaj w siebie jak w worek bezwartościowych składników. Myśl o tym w jaki sposób się odżywiasz. To także wpływa na samopoczucie –nie bez powodu czujemy się ‘lekko’ albo ‘ciężko’. Oprócz tego absolutnie istotna jest aktywność fizyczna. Nie bez powody mówi się ‘w zdrowym ciele zdrowy duch’. Znajdź chwilę na taką formę sportu, która odpowiada Ci w najwyższym stopniu.
7) Marz i planuj. Nawet jeżeli te marzenia wydają się bardzo odległe, uwierz iż warto je mieć. jeżeli nie mamy celów, nie mamy do czego dążyć. jeżeli do niczego nie dążymy –cofamy się. Może warto więc wziąć kartkę i zapisać wszystko to czego faktycznie pragniesz.. nic Cię to nie kosztuje, a być może zaczną się dziać rzeczy których się nie spodziewasz, kto wie..
8) Traktuj porażki jako nowa wiedzę. Jedyny okres kiedy możemy się czegoś nowego nauczyć to wtedy, gdy popełnimy błąd. Zacznij nazywać błędy "lekcjami". Ciesz się z nich i ucz się z nich. Zamiast krytykować siebie wyciągaj odpowiednie wnioski na przyszłość. Dlatego następny raz zrobisz coś zwyczajnie dobrze.
9) Uświadom sobie jak pozytywne mogą być zmiany. Ludzie mają tendencje do tkwienia w miejscu i w danym układzie, dlatego iż go już znają i nawet jeżeli niekoniecznie jest im dobrze, to „jakoś to już jest, a tak to nic nie będzie”. Dlatego boimy się zmienić pracę, miejsce zamieszkania, rozstać się z partnerem z którym nas już nic nie łączy, a nawet regularnie obawiamy się zmiany metody myślenia na jakiś temat! Uwierz, iż zmiana jest punktem wyjścia do czegoś nowego co może się wydarzyć. To bardzo proste: jeśli jesteśmy z czegoś niezadowoleni to nie zmieni się to jeżeli nie podejmiemy takiej decyzji.
Zacznij od czegoś prostego, Zrewiduj własne poglądy, zmień te niekorzystne przekonania na temat swój, ludzi, uczuć, życia czy pracy. Zamień je na pozytywy i zaobserwuj jakie będą rezultaty. To działa, lecz przetestuj to sam/a.
10) Ucz się wciąż czegoś nowego, bierz świat jako ogromne laboratorium gdzie jest masa rzeczy do odkrycia poprzez Ciebie. Pytaj, czytaj, doświadczaj. Niczego nie bierz na wyraz, wszystko sprawdzaj, interesuj się. Popatrz na małe dzieci: ich sposób pojmowania świata przez ciekawość i doświadczanie jest godny naśladowania. Poszukuj nowych metod, gdy cos Ci nie wychodzi zrób to w inny sposób, nie powtarzaj nieefektywnych rozwiązań. I ciesz się z tego odkrywania.

Pamiętaj iż masz to czym jesteś! Bądź więc pozytywnym i uśmiechniętym człowiekiem. I nie chodzi tu o to abyś cieszył/a się z wszystkiego co Ci się w życiu przydarzy, nawet gdy to jest cos niekorzystnego. zwyczajnie łatwiej przejść poprzez przeszkody z uśmiechem na twarzy. Dostrzegaj pozytywne strony w wydarzeniach na co dzień. Korek –to chwilę na przemyślenie pewnych spraw, lub na poprawienie makijażu, kolejka – chwilę na zaległego sms’a czy może lekturę. I najważniejsze: nie wierz mi na wyraz, zwyczajnie to wszystko SPRAWDŹ!