mielonka, czarnym, kapeluszu

Definicja: światowej produkcji spamu słownik.

Czy przydatne?

Co znaczy Mielonka w czarnym kapeluszu

Słownik: UE podniosła ostatnio apel o połączenie sił w celu ograniczenia spamu. Dla Polski te wiadomości są istotne, jest ona gdyż na szóstym miejscu w światowej produkcji spamu.
Definicja: Jak wykazały badania przeprowadzone poprzez firmę Sophos 3.6% światowego spamu wysyła się z Polski. Co prawda pozostajemy w tyle za USA, Chinami, Francją i Koreą Południową, nie znaczy to jednak, iż mamy być z czego dumni. Chociaż wspomniane wyżej państwa znacząco wyprzedzają nas pod względem liczbowym w ilości wysłanego spamu (USA 23.2%, Chiny 20%, Hiszpania 4.8%), nie można pominąć faktu, iż odnotowują one stały jego spadek i podejmują działania mające na celu sukcesywne pokonywanie tego zjawiska.

Czym jest właściwie spam?

Jak podaje Wikipedia spam to elektroniczne informacje rozsyłane do osób, które ich nie oczekują. W najwyższym stopniu rozpowszechniony jest spam za pośrednictwem poczty elektronicznej i w Usenecie. Zazwyczaj (aczkolwiek nie zawsze) jest wysyłany masowo.

Pojawienie się tego zjawiska datuje się około’78, który uznaje się za datę wysłania pierwszego spamu. Wyraz Spam w okresie wojennym określało mielonkę spółki Hormel Shoulder of Pork and hAM, aktualnie jako SPiced hAM. Po drobnej przeróbce kontekstowej Monty Python’a wyraz to przyjęło się niemalże natychmiast na ustalenie niechcianych informacje przekazywanych masowo drogą internetową. Spam w wyszukiwarkach internetowych jest związany bezpośrednio z etycznym (tak zwany White hat) i nieetycznym (((tak zwany Black hat) SEO.

Pozycjonowanie a etyka

Celem pozycjonowania witryn w wyszukiwarkach internetowych jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji linku prowadzącego do żądanej strony. W rezultacie strona będzie się cieszyć sporą odwiedzalnością, na czym zależy każdemu właścicielowi witryny. Historia pozycjonowania bierze swój początek wspólnie z pojawieniem się wyszukiwarek. Chyba każdemu właścicielowi witryny zależy na tym, aby jego strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego, wpisanego w okno wyszukiwarki.

Dlaczego jak najwyżej?

Z badań przeprowadzonych dla Google poprzez Enquiro i Eyetools wynika, iż uwaga internautów koncentruje się na 10 pierwszych wynikach wyszukiwania. znaczy to, iż prawdopodobnie internauta wejdzie na stronę, której link znajduje się na najwyższej pozycji wśród rezultatów zapytania.

Etyka SEO

Okazuje się, iż pozycjonowanie ma własne zasady, którymi należy się kierować w tej pracy. Nieetyczne, nieuczciwe sposoby pozycjonowania to te, które nie są akceptowane poprzez twórców wyszukiwarek, bądź nie są zgodne z zaleceniami dla tworzących strony, zaśmiecają gdyż wyniki wyszukiwania. Jest kilka „chwytów”, które stosują nieuczciwi pozycjonerzy. Należą do nich (za: www.goodseo.info)

- wyświetlanie innej zawartości strony dla praca wyszukiwarki niż dla użytkownika
- ukryty tekst w kolorze tła, określane regularnie mianem techniki ukrywania
- zamieszczanie słów głownych, nie związanych ze stroną (powstaje wtedy zdarzenie GoogleBomb, które bazuje na wypozycjonowaniu strony na szczególne wyraz, nie powiązane bezpośrednio z jej treścią: na przykład pod wyrazem kretyn ukazuje się strona Andrzeja Leppera, pod frazą ptasia grypa strona prezydenta Kaczyńskiego), regularnie nazywane spamowaniem poprzez słowa
- tworzenie stron albo podstron o tej samej zawartości (bezpośrednie zaśmiecanie Internetu)
- korzystanie z mechanizmów zamiany linków (spamowanie poprzez linki)
- tworzenie paru domen dla jednej strony
- umieszczanie skryptów podwyższających Page Rank
- linkowanie stron o tematyce ogólnie przyjętej za niezgodną z etyką, na przykład dziedzina rasistowska, pedofilska i tym podobne

precyzyjny lista wszystkich niedozwolonych działań, które uznane są za nieetyczne znajduje się w dokumencie opublikowanym poprzez IAB „Techniki nieetyczne w pozycjonowaniu stron internetowych”.

Etyczne czy nie?

IAB wyszła do internautów z koncepcją Kodeksu Etycznego SEO. W dokumencie tym zawarto zbiór zaleceń, które mają na celu zdefiniowanie standardów jakościowych i etycznych działań prowadzonych przy pozycjonowaniu stron internetowych.
Celem działalności specjalisty SEO jest optymalizacja witryny klienta i ułatwienie mu w ten sposób dotarcia do docelowych grup internautów.
Opracowanie bardziej efektywnych narzędzi do przeszukiwania Sieci, wpływ na ich skuteczny rozwój, lepsze indeksowanie zasobów i bardziej trafne wyniki wyszukiwań są wspólnym mianownikiem działań wyszukiwarek i pozycjonerów.
Do najważniejszych wytycznych zawartych w Kodeksie SEO należą postanowienia mówiące o tym, iż specjalista SEO nie może działać na szkodę klienta a jego obowiązkiem jest przestrzeganie regulaminów wyszukiwarek i katalogów stron. Nie wolno mu w żadnym wypadku wprowadzać w błąd, czy także obrażać użytkownika. Istotnym punktem jest wymóg przedstawienia wyłącznie prawdziwych informacji o własnych umiejętnościach, wykształceniu, standardach postępowania, posiadanych certyfikatach, partnerstwach, wykorzystywanym sprzęcie i oprogramowaniu i doświadczeniu w dziedzinie pozycjonowania stron. Co więcej, zwraca się uwagę, aby specjalista SEO traktował w równorzędny sposób bezpośrednio ze sobą konkurujących klientów. Na każde życzenie klienta powinna być udostępniona wiadomość o przebiegu prowadzonych prac i metodologii.

To jedne z podstawowych postanowień kodeksu.

Pozycjonowanie to mechanizm czasochłonny, żmudy i tylko wtedy skuteczny, gdy poświęci się mu czas, energię i zdolności. Internet to wielkie medium, w którym poruszają się miliony osób - medium, za pośrednictwem którego przekazywanych są codziennie miliony informacji. To użytkownicy są tymi, którzy biorą odpowiedzialność za zasady i reguły, którymi będzie się rządzić to medium. Należy jasno określać zasady, które decydować będą o bezpieczeństwie przepływu informacji a również o tym, w jaki sposób będą one przekazywane. SEO jest tylko jedną z wielu dziedzin działalności w internecie, jednak bardzo istotnych. Nie można pozwolić aby wkradły się tutaj nieetyczne zachowania mające na celu tylko i wyłącznie zysk finansowy